    Subject: Re: Zdalne nauczanie i kamerka.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Tue, 8 Dec 2020 07:15:28 +0100

    > Nie zmienia to faktu, że nie ma tu jakiegoś przymusu bezpośredniego,
    > więc zasadniczo mozna nie pójść z wiadomymi konsekwencjami. Czym to się
    > technicznie różni, od skorzystanie bądź nie z kamerki? Inny srodek
    > realizacji celu (obowiązku edukacyjnego) i tyle.

    Inny środek, inne konsekwencje. Jest to daleko idące naruszenie
    prywatności. Masz obowiązek udostępnienia strima ze swojego mieszkania.
    Pomijając już czy powinieneś ten obowiązek mieć, to kolejnym problemem
    jest to, że w polsce nie każdy ma swój pokój, więc jest całkiem
    prawdopodobne, że ograniczasz prywatność innych członków rodziny. W
    skrajnych wypadkach będą skończy się to patostrimami jak ktoś ma
    patologiczną rodzinkę. Tak wiem - wtedy to może i lepiej bo ktoś
    zareaguje - otóż nie - wszyscy co powinni interweniować będą mieli to w
    dupie z wyjątkiem gawiedzi na jutubie...

    > Dodatkowm w szkole też może ktos nagrać delikwenta, a i też nie ma żadnego
    > prawnego obowiązku aby łączyć się z domu i naruszac w ten sposob swoją
    > mniej lub bardziej wyimaginowaną prywatność.

    Ale wiesz, że prywatność w domu to jednak wyższy lewel. Równie dobrze
    państwo może ci założyć kamerę w sypialni, bo przecież przed domem na
    skrzyżowaniu jest. Słyszałeś gdzieś zdanie "uczciwi nie mają się czego
    obawiać?" :P

    > Dlatego, MZ w tej dyskusji kluczowe jest, czy wymóg tej kamerki jest
    > jakoś uzasadniony np. uprawdopodobnieniem wypełniania tego obowiązku
    > szkolengo.

    Jakoś jest - czy wystarczająco - IMHO nie. Oczywiście w sumie dla ogólne
    sytuacji lepiej, żeby wszyscy się widzeli, gdyż szkoła oprócz nauki ma
    również zadanie socjalizowania dzieci, ale co do samego "obowiązku
    szkolnego" to takiej konieczności nie ma. Do sprawdzenia obecności
    wystarczy zadać każdemu dziecku od czasu do czasu pytanie.

    Ogólnie jak to kurwa jest, że od marca mamy nauczanie zdalne i 40
    milionowy kraj u progu drugiej dekady XXI wieku nie może skutecznie i
    jasno opracować podstaw tego nauczania a wszystko odbywa się bez
    własnego trybu - nawet na sprzęcie prywatnym nauczycieli (tu choćby
    znajdują uzasadnienie obawy o bezpieczeństwo)?

    --
    Shrek