  • Data: 2020-12-08 07:30:08
    Temat: Re: Zdalne nauczanie i kamerka.
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ale nadal
    > nie ma odpowiedzi na pytanie, czy nie jest to czasem środek niezbędny do
    > weryfikacji obecności ucznia na lekcji, czy upewnieniu się, że np.
    > samodzielnie wykonuje pracę. Co z tym?

    Nic - to samo co z pracą domową. Ponieważ przez tyle czasu państwo nie
    potrafiło wprowadzić zarówno prawnych jak i technicznych podstaw
    nauczania zdalnego, to wszystko odbywa się bez żadnego trybu ze
    wszystkimi tego konsekwencjami. Czyli wyjdzie jak wyjdzie, nikt nie wie
    jak, zależy to głównie od uczestników i nauczycieli a promocję i tak
    dostaje każdy z automatu. Można to było zrozumieć powiedzmy do wakacji
    (choć to i tak długo, ale niech będzie). Był czas żeby to rozstrzgnać
    opracować, stworzyć interaktywne lekcje "wymuszające" udział jak choćby
    czuwak w kolejnictwie, tylko zrobiony z jajem. Nie jestem informatykiem,
    ale pewnie są sposoby żeby sprawdzić czy ktoś przed lapkiem siedzi;)

    Nie zrobiono kompletnie nic, więc nie ma żadnego usprawiedliwienia
    "wyższą koniecznością". Tym można się tłumaczyć przez miesiąc, góra dwa.
    Po tym czasie powinny być wdrożone procedury i programy - mamy od tego
    ministerstwo, żeby zapierdalali jak małe motorki i to na szybkości
    robili. Wtedy można by ewentualni tłumaczyć błędy pośpiechem. Ale kurwa
    nie zrobiono nic, a ministerstwo edukacji zamiast organizacją nauczania
    zdalnego zajmuje się ściganiem julek. Więc niech nie zwalają sprawy na
    obywateli którzy zadają całkiem rozsądne pytanie "na jakiej podstawie
    prawnej mam sobie instalować kamerę w domu i robić z niej strim chuj wie
    gdzie?".

    Jak nie widzisz nic złego w udostępnianiu strimów z własnego mieszkania
    to dawaj linka do swojej kamery - obiecujemy, że dalej nie będziem
    rozpowszechniać, więc nie ma się czego obawiać. No a jakby ktoś jednak
    na jutuba wrzucił, to w sumie też nic się nie stanie - zgłosisz na
    policję, po dwóch tygodniach umorzą i po problemie;)

    --
    Shrek