  • Data: 2011-02-26 22:36:30
    Temat: Re: Zakaz konkurencji
    Od: "p 47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andriej" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ik7unh$1i1$1@news.onet.pl...
    > Otrzymałem ofertę pracy dla dużego podmiotu, który chciałby wraz z umową o
    > pracę zawrzeć umowę o zakazie konkurencji. Z tym, że chciałbym zostawić
    > sobie pewien margines swobody. W moim rozumieniu nie jest to działalność
    > konkurencyjna, bo przez lata nie osiągnę nawet ułamka skali działalności
    > pracodawcy nawet gdybym chciał rozpocząć działalność komercyjną.

    Chcesz podpisac z firmą DOBROWOLNĄ UMOWĘ o pracę,- a więc swobodnie umawiasz
    się z nim, co chcesz robic, za ile i na jakich warunkach. Obie strony musza
    być taką umowa zainterewsowane i ją zaakceptować. Jednym z warunków, jaki
    chciałby postawic tobie pracodawca jest zakaz konkurencji. Ty jednakże
    chciałbyś jakieś czynności w podobnej dziedzinie wykonywać. A więc wyjaśnij
    z nim te twoje wątpliwości, powiedz z grubsza, co chciałbys robic i ustal z
    nim mozliwie precyzyjnie, jak ma to wyglądać i co z tego on byłby skłonny
    zaakceptować. Jesli dojdziecie do porozumienia to dopilnuj jasnego i
    precyzyjnego zapisania tego w umowie.
    Jesli natomiast interpretację życzeń pracodawcy, jego zamiarów i jego formuł
    w umowie pozostawisz anonimom z tej grupy to nie zdziw się, gdy okaże się
    kiedyś, że pracodawca inaczej to interpretował i kłopoty prawne w
    przyszłości masz pewne.