    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZROZUM
    Date: Thu, 3 Apr 2008 21:34:40 +0200

    W wiadomości news:ft3a5q$rht$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@w...poczta.onet.pl> pisze:

    > A jak - według Ciebie - sąd miałby ustalić dzień faktycznego dostarczenia
    > listu do adresata? List został przekazany uprawnionej osobie i jest
    > uznawany za doręczony.
    Myślę, że to zmartwienie sądu.
    A jak odbiorca podstępnie umarł (o czym już pisałem), zgubił, zapomniał, nie
    oddał złośliwie etc. to co?
    Do licha, przecież nie można być zakładnikiem tysiąca sytuacji na które nie
    ma sie wpływu, czy tego nie rozumiesz?

    > Jotte, zachowujesz się tak, jakbyś nigdy w sądzie nie był, a o to Cię nie
    > podejrzewam. Dobrze wiesz, że w praktyce sąd nie bawi się takie ceregiele.
    Wiem. Sądy się często nie bawią w ceregiele. Bywa, że potem media piszą o
    Strasburgu...
    Oby jak najczęściej.

    > Zresztą jest to niewykonalne - wyobraź sobie, że Twoja mama odbiera nakaz
    > zapłaty adresowany do Ciebie.
    U mnie nikt z domowników nie zgodzi się odebrać poczty adresowanej do kogoś
    innego.

    > Uważasz, że sąd nie może nadal klauzuli niezaskarżonemu nakazowi, ponieważ
    > nie posiada daty doręczenia pisma do adresata?
    Nie ma również jego podpisu. Ergo - nie ma żadnego dowodu, że nakaz został
    dostarczony. Pewnie dlatego zapewne używana jest fraza "uznany za
    dostarczony", bo bez tego "uznany" to bzdurność byłaby zbyt jaskrawa.
    Ale zapewne może. Już kiedyś pisałem o swoim przypadku, więc nic mnie nie
    zdziwi.

    --
    Jotte