  • Data: 2010-02-04 12:06:51
    Temat: Re: Wypadek - obowiązki policjanta
    Od: cyklista <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik pierwiosnek napisał:
    > Podsumowując: nie tylko nie mam prawa zakładać, że inny użytkownik drogi
    > stosuje się do obowiązujących przepisów (fakt faktem, takie założenie
    > byłoby dość naiwne), ale powinnam przyjąć, że jak ktoś jest na drodze z

    Nie naiwne a całkowicie poprawne, dokładnie nie cytuję ale przepis brzmi
    tak: Użytkownik drogi ma prawo zakładać że inny użytkownik przestrzega
    tych przepisów, chyba że jego wcześniejsze zachowanie wskazuje na coś
    innego.
    Więc jak widzisz inny samochód i oceniasz jego prędkość na 200, to masz
    mu już nie ufać, ale jeśli nie widzisz go bo jest dalej za wzniesieniem
    to masz prawo przypuszczać że będzie jechał przepisowo.

    > pierwszeństwem, to generalnie wszystko mu wolno, bo w razie kolizji w
    > najgorszym dla niego przypadku ewentualnie dostanie dodatkowo jakiś
    > mandat, bo i tak generalnie zawsze winę ponosi ten, kto mu pierwszeństwa
    > nie ustąpił... Dla mnie to jednak smutna konkluzja, ale cóż, z faktami
    > nie warto dyskutować :(

    z faktami nie dyskutujemy, ale sąd może oceniać ich wpływ na zdarzenia,
    więc jeśli nie ustąpiłaś pierwszeństwa to jesteś winna, ale jeśli
    uważasz inaczej to przestawiasz w sądzie swoje argumenty a nie
    dyskutujesz o tym z policjantem bo on nie jest biegłym sądowym, ktory
    mógłby stwierdzić że samochód w twoim polu widzenia pojawił się dopiero
    gdy ty byłaś już w połowie pasa i ze względu na nadmierną prędkość nie
    zdążył wyhamować ani ty zjechać.