    From: Piotrek <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wykup gruntu przez spoldzielnie a istniejaca hipoteka
    Date: Sun, 03 Jul 2005 22:15:15 +0200

    witek napisał(a):

    > Wykup gruntu przekracza zwykły zarząd, czyli spółdzielnia musi mieć
    > zgodę mieszkańców, dlatego zapewne to pismo. Chcą się zorientować ile
    > ludzi na to pójdzie.
    > Albo w tej sprawie będzie walne zgromadzenie , albo decyzja już zapadła
    > na poprzednim, ale z warunkiem, że ileś tam się musi zgodzić na piśmie.
    > Nie wiem, ale coś w ten deseń.
    > A dostałeś pismo, bo jesteś członkiem spółdzielni i płacisz na
    > utrzymanie spółdzielni.

    Dokładnie o to chodzi. Była decyzja w 2003 roku ale aby to zrobić musi
    być zgoda większości. O zgode pytaja teraz.

    > Narazie w czynszu będziecie się zrzucać na to aby grunt kupiła
    > spółdzielnia i spółdzielnia była jego właścicielem.

    Rozumiem, czyli nic nie zyskuje osobiście.

    > jest lokatorskie prawo do mieszkania (lokator nie ma prawa do mieszkania)
    > - własnościowe prawo do mieszkania (z księgą hipoteczną lub bez) to co
    > masz teraz
    >
    > - pełna własność hipoteczna - do spółki ze spółdzielnią jesteś
    > właścicielem gruntu i budynku.

    Ale co faktycznie zmiena to w mojej sytuacji?

> [...]
    >
    > Cały dowcip polega na tym, że na równi ze spółdzielnią czerpiesz z
    > zysków i strat.
    > Jak spółdzielnia postanowi wyremontować dach, to ty proporcjonalnie
    > dokładasz sie do interesu z własnej kasy.
    > Jak spółdzielnia ma zyski to ty proporcjonalnie te zysyki dostajesz.
    > Z tym, że spółdzielnia jak właściciel większościowy będzie miała więcej
    > do powiedzenia i jak cię będzie chciała puścić z torbami to przegłosuje
    > remont całego bloku, a ty będziesz dopłacał z własnej kieszeni.
    > Trzeba by mieć dobrego prawnika na etacie, aby z tego wyciągnąć jakieś

    Jasne kiedyś o tym czytałem ale nie pamietam szczegolow i to dosc
    skomplikowane.

    > Natomiast na pewno plusem wykupienia gruntu przez spółdzielnie jest to,
    > że wreszcie będą uregulowane prawa własności z punktu widzenia
    > spółdzielni. Moim zdaniem bardzo dobrze, że spółdzielnia to robi.

    Czyli nawet jeśli nie bede przeksztalcal wlasnosci w pelne hipoteczne
    prawo do wlasnosci to lepiej aby spoldzielnia wykupila ten grunt? Koszt
    nie jest wielki, z ich szacunkow wynika ze kosztowalo mnie to bedzie
    ponizej 4zł miesiecznie przez 5 lat czyli niewiele nawet biorac pod
    uwage to ze koszt wzrosnie o 50% czy 100%. Jednym slowem warto podpisac
    to pismo aby spoldzielnia wykupila grunt?

    Pozdrawiam
    Piotrek