    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wiarygodność biegłych
    Date: Sun, 9 Jul 2023 17:12:48 +0200

    On Sun, 9 Jul 2023 14:29:49 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Podkłady, to też torowisko. Niekoniecznie o szynę musiał uderzać.

    Podklady, kamienie, krawezniki, itp.

    > Nie potrafię ocenić.

    Małe dziecko, nisko, polowicznie schowane ... IMHO mozna nie zauwazyc.

    > Może.

    > Znamy wyrwany z kontekstu fragment mówiący o tym, że drzwi nie
    > utrudniały widoku. W sumie już wszyscy chyba poza Shrekiem dostrzegają,
    > ze mowa o widoku na dziecko, a nie drzwi. Natomiast pytanie, czy
    > konstrukcja pudła uniemożliwia zobaczenie dziecka. Moim zdaniem widać
    > ~10 cm dziecka z 25 metrów.

    Jak pudlo utrudnia, to biegly powinien to napisac.

    Swoje drogą - jakis motorniczy po tym wypadku nie zrobił fotki
    jak to naprawde wygląda?

    >>> 100 mm dziecka. Jeśli umiesz lepiej, to sam coś takiego narysuj i
    >>> podyskutujemy. 10 cm z 25 metrów widać, choć trzeba się uważnie
    >
    > Ale zanim się przewróciło, to pewnie stało. Przecież nei wyczołgiwało
    > się głową na dół z tych drzwi.

    Przewrócic sie mogło bardzo szybko.

    Jak ci jedną noge tramwaj chwyci, to tez sie wywrocisz, a dziecko ma
    nóżki znacznie krótsze. A jakby gdzies tułów chwycilo, to
    zabezpieczenie powinno zadziałać.

    > Dyrekcja tramwajów robi wszystko, by to jej się nie przylepiło, że
    > dopuścili do eksploatacji niebezpieczne pojazdy. Dlatego tez byłbym
    > ostrożny do ich oświadczeń.

    Niewątpliwie, ale przeciez to nie jej decyzja, ani to nie nie USA.
    Takie tramwaje u nas jezdzą, i to od 50 lat.

    Dyrekcji mozna co najwyzej regulacje czujnika zamkniecia zarzucic.

    Poza tym dyrekcja nie jest tu stroną w sprawie :-)

    J,