  • Date: Fri, 03 Oct 2008 17:46:27 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Upierdliwa prokurator zaskarża wyrok uniewinniający

    armar pisze:

    > "Jest rolą Sądu zadawać pokrzywdzonemu konkretne pytania"
    > w sytuacji, gdy rzekoma pokrzywdzona w trakcie przesłuchania odpowiada
    > Sędziemu: "odmawiam udzielenia odpowiedzi" jest według mnie obraźliwe.

    Nie bardzo łapię...

    > Zarzucanie Sędziemu, że nie dopuścił zeznań osoby, której Prokuratorka
    > nie powołała na świadka i która nie ma żadnego związku ze sprawą
    > to chyba jednak spora przesada, prawda?

    Ale było przesłuchanie w przygotowawczym?

    > Niemniej jednak ktoś powinien się zapoznawać z przebiegiem rozpraw.

    Niby tak, ale spróbuj się postawić na ich miejscu - setki różnych spraw
    spraw, po kilka dziennie... Spróbuj się co rano wykuć
    wielusetstronicowych akt kilku spraw.

    > Sprawa trwa ponad rok i Prokuratura miała czas wycofać oskarżenie
    > z braku dowodów potwierdzających zarzut z art 207 kk.
    > Prokuratorka się wygłupiła z oskarżeniem, więc mój adwokat nie
    > oczekiwał, że to nastąpi i czekał na wyrok, który zamknie temat
    > raz na zawsze.

    Liczył, liczył i się przeliczył ;)

    Nie rób dymu, bo tylko wkurzysz wysoki sąd, tylko zaciśnij zęby i
    przetrzymaj - jak Cię uniewinnią, to obowiązuje zwrot kosztów.

    > Problem ze świadkami.
    > Jedyną osobą, która potwierdza zeznania poszkodowanej małżonki,
    > jest jej matka, z która niezbyt dokładnie ustaliła z córką co mówić.
    > Inni świadkowie zeznają, że niespójne i wykluczające się wzajemnie
    > zeznania obu pań są w części nieprawdziwe.
    > Jeśli więc w części zeznań panie zwyczajnie łżą, to chyba normalne,
    > że Sędzia nie traktuje poważnie całości ich zeznań, prawda?

    Wiele bym dał, żeby tak było... Ale niestety, czasem okazuje się, że
    "niezgodności w zeznaniach mieszczą się w granicach pozwalających
    przypuszczać, że sedno zeznań jest prawdziwe"...

    > Z mojej strony patrząc jestem niewinny zarzucanych mi czynów,
    > więc jest to chyba oczywiste.

    Ba...

    > Liczyłem na to, że art 5 par.2 w przypadku wykluczających się
    > zeznań świadków jest wystarczającą podstawą do uniewinnienia.

    To byłby piękny świat...

    > Prawdopodobnie specjalizujesz się w analizowaniu poważniejszych
    > spraw karnych niż te z użyciem otwartej dłoni jako "narzędzia zbrodni"
    > na pupę dziecka, oraz na twarz zdradzającej małżonki... :(

    Aktualnie specjalizuję się w sprawach z użyciem gazu pieprzowego
    przeciwko czterem napastnikom, których zeznania miejscami są podejrzanie
    identyczne, a miejscami kompletnie rozbieżne (czyli wyraźnie widać, że
    uzgadniali zeznania, tylko nie o wszystkim pomyśleli), a mimo to sąd nie
    widzi w tym niczego dziwnego...

    > Tak czy siak pozostaje aktualnym pytanie o ewentualną podstawę prawną
    > przesłuchania świadka bez informowania obrońcy o przesłuchaniu.

    W toku postępowania przygotowawczego?

    > Powtarzam, że mi nie chodzi o *dodatkowe* zeznania,
    > lecz o podstawę prawną przesłuchania mojego syna bez choćby obrońcy,
    > skoro prawo zezwala, a można wnioskować, że dla dobra małoletniego
    > nawet nakazuje taką obecność.

    W postępowaniu przygotowawczym?

    > Ale jestem ojcem dziecka i mam prawo współdecydować
    > w temacie spraw istotnych dla jego zdrowia, prawda?

    Zależy. Generalnie KPK nakazuje obecność przedstawiciela ustawowego, ale
    nie precyzuje, którego - więc wystarczy matka.

    > Też bym załatwił papier od lekarza o przeciwwskazaniach
    > co do przesłuchania nieletniego, chorego dziecka.

    Wrr... "Załatwianie papierów" :(

    [ciach]

    > Wniosłem o ponowne przesłuchanie, bo jest kluczowym,
    > jeśli nie jedynym dowodem, na który Prokuratorka może się powołać.
    > Rzecz w tym, że kilka klapsów w przypadku agresywnego
    > w stosunku do innych dziecka nie jest znęcaniem się.

    Ano.

    > Poszkodowana przyniosła papier od jakiegoś lekarza z wyjaśnieniem,
    > że zły stan zdrowia syna uniemożliwia ponowne przesłuchanie.
    > Ponieważ zarzuca mi znęcanie się nad dziećmi, to adwokat uznał,
    > że żądanie ponownego przesłuchania chorego dziecka może się obrócić
    > przeciwko mnie.

    Może nie...

    > Zapoznaj się z dyskryminacją ojca i jego praw w Sądach.
    > Przykład, że Prokuratorka stwierdza, że matka może bić syna pasem,
    > zaś ojcu nie wolno dać klapsa jest chyba wystarczająco jasny...

    Zgoda, ale nie można powiedzieć, że "klaps jest OK, bo pani prokurator
    powiedziała, że pas od matki jest OK".

    [ciach]

    > Powtarzam, że Prokuratorka nie powiadomiła obrońcy o przesłuchaniu syna.
    > Niemniej jednak dziękuję za Twoje wypowiedzi, które nieco naświetlają
    > sposób patrzenia prawników na taką sprawę.

    Nie prawników (w moim przynajmniej przypadku) tylko strony ;)

    > A że wydaje mi się, że mój obrońca prowadzi sprawę zbyt spokojnie
    > w stylu "papier wszystko przyjmie - Sędzia zdecyduje co istotne i
    > prawdziwe", "zarzuty są poważne i trzeba ostrożnie procesować",

    Ano.

    > to wrzuciłem informację o poszukiwaniu młodego, agresywnego,
    > szybkiego i chętnego na wygranie sprawy z Prokuratorką.
    > Nie wiem czy i ile można wygrać, ale 90% dla niego. :)

    Jak sobie wyobrażasz skarżenie prokuratury??