  • Data: 2008-10-04 22:49:26
    Temat: Re: Upierdliwa prokurator zaskarża wyrok uniewinniający
    Od: armar <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    jb pisze:

    > No i dlatego nie zostałeś powiadomiony o tym przesłuchaniu. Ani twój obrońca,
    > którego wówczas jeszcze nie miałes.

    Art. 185a. par. 2
    "Prokurator, obrońca oraz pełnomocnik pokrzywdzonego mają prawo wziąć
    udział w przesłuchaniu."

    Obrońcę mogę sobie wziąć kiedy mi się spodoba, a nie za każdym razem,
    gdy dostaję wezwanie na Komisariat, prawda?
    Tak więc istnieje możliwość, że podpisałem obrońcy upoważnienie,
    ale zanim je złoży w Komisariacie, to nie otrzyma wezwania na
    przesłuchanie, prawda?
    No i jeszcze do tego zapis:
    "...ponownego przesłuchania, lub zażąda tego oskarżony, który nie miał
    obrońcy w czasie pierwszego przesłuchania pokrzywdzonego"
    który jak zadziała w przypadku, gdy mój obrońca na dzień
    przed przesłuchaniem złożył upoważnienie i nie otrzyma wezwania?
    Wyjdzie tak, że w czasie pierwszego przesłuchania miał obrońcę,
    który się nie stawił. Ponownie przesłuchają jako pierwszy raz?

    Do tej pory takie upoważnienie składał w Sądzie (do sprawy sygn.
    akt.xx), więc zwyczajnie nie wiem, czy na Komisariacie też się składa,
    a później jest ważne w Sądzie (pod inną sygnaturą).

    Przypominam, że część art. 185a mówi jasno:
    "pokrzywdzonego, który w chwili przesłuchania nie ukończył 15 lat,
    przesłuchuje się w charakterze świadka tylko *raz*"
    Inaczej mówiąc wypadałoby zadbać o to, by oskarżony posiadał
    wiedzę o terminie przesłuchania, by mógł się zaopatrzyć w obrońcę
    jeśli go jeszcze nie ma, by nie musiał żądać ponownego przesłuchania.
    Narażanie małoletniego na ponowne przesłuchanie w przypadku zapisu
    "przesłuchuje się w charakterze świadka tylko raz" jest
    jawnym lekceważeniem przeżyć dziecka w wyniku wizyty w Sądzie, czy nie?

    Tyle wyczytałem z 185a, ale jest jeszcze 185b, gdzie widzę taki zapis:
    "można przesłuchać w warunkach określonych w art. 185a w sprawach o
    przestępstwa popełnione z użyciem przemocy lub groźby bezprawnej"
    Czy w przypadku podejrzenia o kilka klapsów można mówić
    o "przestępstwie popełnionym z użyciem przemocy, lub groźby bezprawnej"?
    Art z rozdziału XXV KK odpada, bo na to nie było doniesienia,
    tylko na 207.

    Czy w przypadku, gdy rzekoma pokrzywdzona zeznaje, że podejrzany
    "wszczynał awantury w czasie których wyzywał ich słowami uznawanymi
    powszechnie za obelżywe, popychał, szarpał i bił",
    zaś w dokumentach leży wywiad posesyjny z "czynności w sprawie, tj.
    przeprowadzone rozmowy z sąsiadami nie przyczyniły się do ustalenia
    świadków mogących potwierdzić powyższy fakt" można podejrzewać,
    że pokrzywdzona zwyczajnie zmyśla?

    > Nigdzie w art. 185a kpk nie jest napisane, że małoletniego przesłuchuje sie
    > tylko wówczas, gdy w sprawie wystepuje podejrzany/oskarzony.

    Art. 185a. "W sprawach o przestępstwa określone w rozdziałach XXV i XXVI KK"
    Jeśli jest przestępstwo, to chyba logiczne, że jest podejrzany.
    Szczególnie, że małoletniego przesłuchuje się dopiero wówczas,
    gdy zostanie wniesiony akt oskarżenia, co widać po zapisie:
    "lub zażąda tego oskarżony"
    Nie ma oskarżonego - to nie ma przesłuchania, tak, czy nie?

    > Zapłacę ci od ręki 10k, jesli znajdziesz takiego debila, który osmieszy się
    > piszac takowe zawiadomienie.

    Nie zrozumiałeś. To ja szukałem chętnego. :)
    Mój obrońca odradził mi to.

    > Prędzej sam dostaniesz zarzut z art. 212 par. 2
    > kk, jesli nie daj dla ciebie Boże pani prokurator czytuje grupe...

    Jeśli czytuje grupę.
    W to wątpię, bo z tego co piszecie Prokuratorzy trochę zalatani są. :)
    Jeśli jednak czyta, to mam nadzieję, że weźmie pod uwagę,
    że narażając zdrowie mojego syna trafiła na bojowego ojca. :)
    Być może przyczyni się to do zawiadamiania podejrzanych
    o terminach przesłuchań ich małoletnich dzieci.
    Prawdę mówiąc liczę na to, bo przeciwwskazań nie znalazłem w KPK.

    Co do art. 212 par. 2 - cieszę się, że jednak nie podałem jej nazwiska
    publicznie, pomimo, że mnie mocno zdenerwowała swoją apelacją.

    --
    Pozdrawia Marek