  • Data: 2005-08-20 10:04:34
    Temat: Re: Umowa o pracę (długie i pilne)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Należało by zapytać o to twórcę tej umowy, bowiem ani kodeks pracy,
    > ani ustawa o zatrudnienia pracowników tymczasowych tego nie definiuje.

    Jak to? A art. 135kp.?

    > Myślę, że chodzi im o to, że niekoniecznie musisz pracować prze 5 dni
    > po jednej godzinie, a mogą na przykład Cię zatrudnić raz w tygodniu na
    > te 5 godzin.

    Chodzi o to, że:

    "Jeżeli jest to uzasadnione rodzajem pracy lub jej organizacją, może być
    stosowany system równoważnego czasu pracy, w którym jest dopuszczalne
    przedłużenie dobowego wymiaru czasu pracy, nie więcej jednak niż do 12
    godzin, w okresie rozliczeniowym nie przekraczającym 1 miesiąca.
    Przedłużony dobowy wymiar czasu pracy jest równoważony krótszym dobowym
    wymiarem czasu pracy w niektórych dniach lub dniami wolnymi od pracy".

    > Oczywiście, że płatny. Tylko nijak tych dwóch dni nie rozumiem. Moim
    > zdanie - ale na prawie pracy się dość pobieżnie znam, więc ktoś może
    > ewentualnie sprostuje - to powinno być 2 godziny. A że zaokrągla się
    > do pełnych dni, to Ci się należy 8 godzin.

    Zawsze należą się dwa dni, bez względu na wymiar etatu. Sposób
    obliczania ekwiwalentu lub wynagrodzenia za urlop reguluje art. 17 par.
    4 Ustawy o Zatrudnianiu Pracowników Tymczasowych.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz