  • Date: Wed, 27 Sep 2006 01:48:56 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o dzieło bez potwierdzenia odbioru

    yew wrote:

    > Trochę szukałem ale nie znalazłem identycznego przypadku, dlatego
    > kieruję swoje zapytanie tutaj.

    Miałem podobny - umowa była, odebrana, połowy nie zapłacili. Dwa i pół
    roku, 2 wizyty w sądzie i komornik dostarczył mi na konto co trzeba.
    Plus ustawowe odsetki za ten czas, więc w sumie byłem sporo do przodu,
    nawet po odliczeniu prowizji dla kancelarii prawnej, która mi robiła
    cała biurokrację, reprezentację w sądzie itepe.

    > Mam taką sytuację, że wykonałem pewną stronę www dla pewnej firmy lecz

    Umowa jest? Na piśmie?

    > nie otrzymałem potwierdzenia odbioru. W momencie kiedy wszystkie prace

    Ale strona jest aktualnie używana?

    > zostały zakończone po prostu zleceniodawca stwierdził, że skoro ma co
    > chciał to nie musi płacić i nie zapłaci. Dodatkowo próba wyciągnięcia od
    > niego jakiegoś potwierdzenia odbioru spełzła na niczym (brak kontaktu).

    Mam nadzieję, że wykonałeś coś podstawowego, czyli nagrania wszelkich
    rozmów, hmm?

    > Czy w tym wypadku dzieło które działa i jest używane, samo w sobie
    > poświadcza, że umowa została przeze mnie wypełniona (strona widnieje w

    Poświadczać nie poświadcza, ale stanowi mocną przesłankę dla sądu dla
    uznania, że dzieło faktycznie zostało odebrane.

    > Internecie i na pewno jest uczęszczana - widziałem statystyki, a
    > dodatkowo zleceniodawca zarabia na niej - są reklamy). Dodam, żeby było
    > wszystko jasne, że się trochę spóźniłem, ponieważ 1 wersja została
    > oddana 2 miesiące po terminie, a ostatnie poprawki zostały zakończone 4
    > miesiące po terminie o którym mowa w umowie. Jakie są szanse w takim

    A były jakieś kary umowne w umowie?

    > przypadku na wygraną sprawę w sądzie (bo na tym chyba się skończy)?
    > Jedyne dokumenty jakie posiadam to umowa, oraz kopia wezwania do zapłaty
    > (dowód nadania i odebrania pisma)

    Warto było do wezwania do zapłaty dołączyć rachunek :)

    > Dodatkowo jeszcze jedno pytanie: w jakim czasie maksymalnie mogę
    > dochodzić roszczeń od zleceniodawcy? W kodeksie cywilnym (znalezionym w
    > Internecie) jest napisane że 2 lata od odebrania dzieła, a jeśli dzieło
    > nie zostało odebrane, to 2 lata od daty określonej w umowie w której
    > dzieło miało zostać zakończone. Zaś prawnik, z którym się kontaktowałem

    Ano. Tylko w tym przypadku dzieło zostało odebrane (skoro mu stronę
    dostarczyłeś a on z niej teraz korzysta), a tylko zleceniodawca odmówił
    oświadczenia tego na piśmie.

    > uparcie mówi, że liczą się 2 lata od daty podpisania umowy, ponieważ
    > dzieło nie zostało odebrane. Sądzę że kodeks ma rację (choć może jakąś
    > starą wersję znalazłem).

    Ten "prawnik" jakieś herezje opowiada. Skąd go wziąłeś?