  • Data: 2006-09-26 16:51:19
    Temat: Umowa o dzieło bez potwierdzenia odbioru
    Od: yew <y...@q...dude> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Trochę szukałem ale nie znalazłem identycznego przypadku, dlatego
    kieruję swoje zapytanie tutaj.

    Mam taką sytuację, że wykonałem pewną stronę www dla pewnej firmy lecz
    nie otrzymałem potwierdzenia odbioru. W momencie kiedy wszystkie prace
    zostały zakończone po prostu zleceniodawca stwierdził, że skoro ma co
    chciał to nie musi płacić i nie zapłaci. Dodatkowo próba wyciągnięcia od
    niego jakiegoś potwierdzenia odbioru spełzła na niczym (brak kontaktu).

    Czy w tym wypadku dzieło które działa i jest używane, samo w sobie
    poświadcza, że umowa została przeze mnie wypełniona (strona widnieje w
    Internecie i na pewno jest uczęszczana - widziałem statystyki, a
    dodatkowo zleceniodawca zarabia na niej - są reklamy). Dodam, żeby było
    wszystko jasne, że się trochę spóźniłem, ponieważ 1 wersja została
    oddana 2 miesiące po terminie, a ostatnie poprawki zostały zakończone 4
    miesiące po terminie o którym mowa w umowie. Jakie są szanse w takim
    przypadku na wygraną sprawę w sądzie (bo na tym chyba się skończy)?
    Jedyne dokumenty jakie posiadam to umowa, oraz kopia wezwania do zapłaty
    (dowód nadania i odebrania pisma)

    Dodatkowo jeszcze jedno pytanie: w jakim czasie maksymalnie mogę
    dochodzić roszczeń od zleceniodawcy? W kodeksie cywilnym (znalezionym w
    Internecie) jest napisane że 2 lata od odebrania dzieła, a jeśli dzieło
    nie zostało odebrane, to 2 lata od daty określonej w umowie w której
    dzieło miało zostać zakończone. Zaś prawnik, z którym się kontaktowałem
    uparcie mówi, że liczą się 2 lata od daty podpisania umowy, ponieważ
    dzieło nie zostało odebrane. Sądzę że kodeks ma rację (choć może jakąś
    starą wersję znalazłem).

    Z góry dzięki za odpowiedzi.

    --
    pozdrawiam,