eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBlokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa › Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
  • Data: 2022-06-05 22:02:31
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bo ja wiem, czy "techniczna"? Ustawa mówi o udzielaniu pomocy, a nie
    > udzielaniu rzeczy.

    Pierdolisz.
    Jeżeli dana rzecz jest konieczna do udzielenia pomocy to masz obowiązek
    tę rzecz wydać.
    Jeżeli udzielający pomocy każe zdjąć pasek stojącemu obok gapiowi (bo
    sam nie ma akurat paska) żeby zrobić opaskę uciskową, to ten gapiciel ma
    obowiązek dać ten pasek. Jak każe jakiemuś kierowcy dać podnośnik z
    bagażnika żeby podnieć coś, co przygniotło poszkodowanego, to choćby ten
    podnośnik miał się rozpaść, choćby taki pasek miał pęknąć w trzech
    miejscach i choćby był ze skóry aligatora, to ma go dać i już.
    Jak nie da, to odpowiada.
    A jak się ta rzecz podczas udzielania pomocy zniszczy, to gapiciel ma
    prawo wystąpić do wojewody (czy do starosty, czy kogoś tam - dokładnie
    nie pamiętam) o zwrot kosztów za tę rzecz.

    > Po za tym osoba potrzebująca pomocy, to podrzutek.

    Pierdolisz.
    Jeśli udzielający pomocy wie, że 50 metrów dalej jest na basenie
    profesjonalny ratownik, a sam o ratowaniu człowieka wie tyle co usłyszał
    w radiu - że musi pomocy udzielić, to musiałby być debilem, żeby nie
    wysłać kogoś po tego ratownika.
    Wysłanie kogoś po ratownika, to też jest część udzielanej pomocy.

    > Obowiązek udzielenia pomocy mają osoby, które tam są i tego obowiązku
    > podrzucić sąsiadowi się nie da.

    Pierdolisz.
    Wysłanie kogoś po ratownika z pobliskiego basenu, to nadal jest
    udzielanie pomocy.

    Udzielaniem pomocy jest wszystko to, co służy, lub może się przyczynić
    do uratowania czyjegoś życia.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr