eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBlokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa › Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
  • Data: 2022-06-06 11:34:06
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 5 Jun 2022 22:02:31 +0200, Kviat wrote:

    > Pierdolisz.
    > Jeżeli dana rzecz jest konieczna do udzielenia pomocy to masz obowiązek
    > tę rzecz wydać.
    > Jeżeli udzielający pomocy każe zdjąć pasek stojącemu obok gapiowi (bo
    > sam nie ma akurat paska) żeby zrobić opaskę uciskową, to ten gapiciel ma
    > obowiązek dać ten pasek.

    Ale spodnie nie moga mu opasc, bo to nieobyczajne bedzie ...

    > Jak każe jakiemuś kierowcy dać podnośnik z
    > bagażnika żeby podnieć coś, co przygniotło poszkodowanego, to choćby ten
    > podnośnik miał się rozpaść, choćby taki pasek miał pęknąć w trzech
    > miejscach i choćby był ze skóry aligatora, to ma go dać i już.
    > Jak nie da, to odpowiada.

    Hm, jak sie podnosnik rozpadnie, to nic nie podniesie i nikomu nie
    pomoze.
    Ratownik moze o tym nie wiedziec, ale kierowca juz moze wiedziec,
    ze takim podnosnikiem 10 ton sie nie podniesie.

    Pasek przy zrobieniu opaski uciskowej peknac nie powinien.
    Choc piekny aligator zalany krwią ... do wyrzucenia, moze ktos ma
    inny, tanszy pasek :-)

    > A jak się ta rzecz podczas udzielania pomocy zniszczy, to gapiciel ma
    > prawo wystąpić do wojewody (czy do starosty, czy kogoś tam - dokładnie
    > nie pamiętam) o zwrot kosztów za tę rzecz.

    Ale podejrzewalismy wtedy, ze basen moze miec obowiazek posiadac
    AED na wyposazeniu.
    No i co - mozesz wydac i pozbawic basen ochrony?
    Czy mozesz wydac, ale nalezy wtedy zamknąc basen?

    Teraz, po odszukaniu przepisu, wydaje mi sie, ze AED nie jest na
    liscie wymaganych. Butla tlenowa jest.

    > Pierdolisz.
    > Jeśli udzielający pomocy wie, że 50 metrów dalej jest na basenie
    > profesjonalny ratownik, a sam o ratowaniu człowieka wie tyle co usłyszał
    > w radiu - że musi pomocy udzielić, to musiałby być debilem, żeby nie
    > wysłać kogoś po tego ratownika.

    A ratownik ma setke osob pod opieką. Ma wygonic wszystkich z wody?
    A jak tam twoje dziecko bedzie pływało?

    A przeciez pisalem - zaniesc te osobe na basen, sa na miejscu i
    fachoowi ratownicy wodni, i AED, i butla tlenowa ...

    > Wysłanie kogoś po ratownika, to też jest część udzielanej pomocy.

    > Pierdolisz.
    > Wysłanie kogoś po ratownika z pobliskiego basenu, to nadal jest
    > udzielanie pomocy.

    Ale ale - samemu mozna pobiec i zostawic ofiarę?

    > Udzielaniem pomocy jest wszystko to, co służy, lub może się przyczynić
    > do uratowania czyjegoś życia.

    J.