  • Data: 2022-06-06 15:37:56
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom"
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 6 Jun 2022 12:18:47 +0200, Olin wrote:

    > Jest wyrok sądu I instancji, więc tym aktorom amatorom przysługuje prawo
    > wniosku o uzasadnienie wyroku, z którego się wszystkiego dowiesz.

    A media sie dowiedza/zainteresuja za dwa lata?

    > Obie strony zapowiedziały apelację, zatem nie omieszkaj wesprzeć
    > intelektualnie obronę.

    Czy mi sie wydaje, czy byly donosy, ze glowny organizator sie przyznal
    i poszedl na wspolprace?
    A potem adwokaci go naprostowali?

    Na razie
    "Sąd podzielił stanowisko prokuratury, że ,,obchody" urodzin Hitlera
    zostały zorganizowane w publicznym i często odwiedzanym przez
    mieszkańców miejscu, a organizator musiał mieć świadomość, że przebieg
    imprezy będzie widziany przez inne osoby. "

    Chyba film jest ... sa tam te postronne osoby widoczne?

    I jeszcze
    "Najsurowszej kary, roku i 4 miesięcy więzienia, prokurator domagała
    się dla Mateusza S. - b. szefa zdelegalizowanego stowarzyszenia ,,Duma
    i Nowoczesność" i organizatora imprezy. Poza propagowaniem
    nazistowskiego ustroju państwa podczas ,,obchodów" w Wodzisławiu
    usłyszał on zarzuty dotyczące podobnych zachowań - na festiwalu Orle
    Gniazdo oraz podczas koncertu w rybnickiej dzielnicy Boguszowice.
    Mateusz S. odpowiadał też za nielegalne posiadanie amunicji. Sąd
    wymierzył mu karę łączną roku więzienia, warunkowo zawieszając jej
    wykonanie.

    Na 10 miesięcy więzienia w zawieszeniu sąd skazał Krystiana Z., który
    usłyszał zarzuty dotyczące propagowania nazizmu w lesie w Wodzisławiu
    oraz podczas dwóch edycji festiwalu Orle Gniazdo, a na 8 miesięcy w
    zawieszeniu - Dawida K., oskarżonego o publiczne propagowanie
    nazistowskiego ustroju podczas ,,obchodów" urodzin Hitlera i na
    koncercie w Boguszowicach.

    Pozostali oskarżeni zostali skazani na kary od 3 miesięcy do pół roku
    więzienia. Te kary również zostały wydane w zawieszeniu. "

    Wiec przy dwoch mamy "karę łączną".

    https://www.newsweek.pl/polska/spoleczenstwo/wodzisl
    aw-slaski-wyrok-w-sprawie-neonazistow-ktorzy-swietow
    ali-urodziny-hitlera/3c4xgrz

    https://tvn24.pl/polska/wodzislaw-slaski-wyrok-w-spr
    awie-urodzin-hitlera-kary-wiezienia-warunkowo-zawies
    zone-5731893

    J.