  • Data: 2011-12-09 13:27:50
    Temat: Re: Towar niezgodny z umową?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.12.2011 12:47, Piotrek pisze:

    > A jaki związek ma karta sieciowa z frame grabberem do którego podłączasz
    > kamery?

    Obecnie? Wszystko. Kto się jeszcze na poważnie bawi w PALowskie kamery
    na koncentryku? Przecież na tym i tak nic nie widać!

    > Hint: poza kamerami IP jest jeszcze dostępny inny sprzęt.

    Jeśli chcesz koniecznie utrzymywać muzeum monitoringu...

    > No i? Napieraj dalej.
    >
    > Zwłaszcza kiedy w umowie serwisowej masz 30 minutowe okno serwisowe raz
    > na miesiąc albo rzadziej. A każda rozpoczęta godzina przestoju kosztuje
    > *k$.

    Wróć na ziemię.

    Mowa była o dość prostym systemie monitoringu, a ty wyjeżdżasz z
    systemami globalnego nadzoru rakiet balistycznych.

    To po pierwsze. Po drugie jeśli chcesz mieć prawdziwą gwarancję braku
    przestojów - organizujesz redundantny cluster maszyn i wymieniasz w
    razie awarii całą maszynę, zamiast pitolić się z pojedynczymi komponentami.

    Tutaj stosowanie normalnych komponentów ma jeszcze tę zaletę, że za tę
    samą cenę masz znacznie większą redundancję, która zabezpiecza nie tylko
    przed awarią sprzętu ale także daje znacznie większą rezerwę mocy
    obliczeniowej.

    > Bo brak slotów.

    OK, to na "prawdziwy" serwer brak budżetu. Wygrałem ;->

    > Znasz jakąś gigabitową kartę na USB z przepustowością porównywalną z
    > kartą serwerową?

    Jest ich sporo. Wprawdzie póki co tylko USB 2.0, więc teoretyczna
    maksymalna przepustowość to jakaś połowa, ale biorąc pod uwagę opisane
    zastosowanie i tak wystarczy.

    > Ja naprawdę nie piszę o zabawach przedszkolaków. A Ty wszystko odnosisz
    > do tego mniej więcej poziomu i następnie uogólniasz na wszystkie
    > zastosowania.

    Wróć do początku wątku. Przeczytaj. Pomyśl.

    > Może i nie złapałem.

    Na pewno.

    > Ale w takim razie udowodnij, że nie piszesz głupot podając sposób na
    > *zdalny* update serwera, którego system operacyjny jest fizycznie
    > *odłączony* od sieci (na przykład ze względów bezpieczeństwa). Możesz
    > przyjąć, że update został dostarczony na CD. Fizycznego dostępu do
    > sprzętu nie ma.

    Co rozumiesz przez "system fizycznie odłączony od sieci".