    From: Wenom <U...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: To samo innymi słowy
    Date: Fri, 20 Aug 2004 13:39:49 +0200

    Dnia Fri, 20 Aug 2004 12:35:46 +0200, Tristan Alder
    <s...@p...onet.pl> napisał:

    > Pytanie 1: powiedzmy, że podoba mi się artykuł w jakiejś gazecie.
    > Prezentuje ciekawe treści i wnioski. Czy mogę opierając się na nim,
    > napisać
    > coś, co będzie niosło dokładnie te same treści i wnioski?

    Nie jestem prawnikiem, ale wydaje mi sie ze najlogiczniejsze byloby cos
    takiego: mozesz napisac cos opierajac sie na artykule, ale musisz wskazac
    np. Jak pisze gazeta kurakuku bla bla bla cos tam cos tam cos tam.

    Jesli artykul dotyczy spraw bierzacych np. wyjazd belki do iraku i jest
    czysto informacyjny to nie podlega, chyba, ochronie prawem autorskim.

    > Pytanie 2: Czy mogę stworzyć opracowanie np. z zadaniami, ćwiczeniami
    > itp.
    > opierając się na istniejących publikacjach na ten temat? Czyli np.
    > znajduję
    > zbiór zadań, wybieram z niego dwa zadania. Z innego inne dwa itd. W
    > efekcie
    > moje opracowanie składa się głównie z treści zmontowanej z różnych
    > opracowań innych.

    Mysle ze zbior zadan jesli jest chroniony prawem autorskim nie moze byc w
    ten sposb wykorzystany. Mozesz za to, chyba, wykorzystac pomysly ze
    zbioru, zmieniac liczby i polecenia oraz w pewnym stopniu ciaglosc
    logiczna zdan tworzac wlasny zbior. W zasadzie wiekszosc istniejacych
    zbiorow to kompilacje istniejacych zbiorow po pewnych zmianach.