    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sygnaturki a ustawa antyspamowa - ratunku?!
    Date: 16 Apr 2003 16:31:45 +0200

    > lub
    >
    > Nie ja pisałem ustawę - nie mnie winić, że jest taka jaka jest.

    ale tu nikt nikogo nie obwinia. moim zdaniem ustawa jest troche chaotyczna, ale
    mimo wszystko ok
    poza tym nie wszystkie przepisy ustawowe stosuje sie wprost

    > Wychodzi na to, że tak. Pytania o zgodę też są nielegalne

    naprawde? a od kiedy i na jakiej podstawie?
    no chyba, ze w tresci zapytania bedzie informacja handlowa

    >- legalne jest
    > czekanie, aż ktoś sam wejdzie na Twoją stronę lub napisze sam z siebie do
    > Ciebie e-maila i oświadczy, że chce otrzymywać informacje handlowe. Można
    > też zadać takie pytanie osobiście (ale pozostaje kwestia dowodu) albo też w
    > sposób, który nie polega na kierowaniu pytania do oznaczonej osoby.

    w ten sposob caly handel inetowy szlag by trafil, a autor ustawy skonczylby na
    palu
    na szczescie niewiele osob interpretuje ustawe tak wasko jak Ty ;)
    > ze
    >
    > Napisz jeszcze, dlaczego tak sądzisz :-).

    oczywiscie
    to czy dany przekaz jest/nie jest informacja handlowa zalezy od tego co zawiera
    oraz jaki zamiar/cel/intencje mial nadawca wysylajac przekaz
    i dlatego wlasnie od interpretacji - w Twoim przypadku bardzo waskiej i
    doslownej/w moim troche szerszej - zalezy, czy dany przekaz jest/nie jest
    informacja handlowa
    oczywiscie trzeba rowniez wziac pod uwage intencje ustawodawcy
    nie wydaje mi sie jednak, zeby zamiarem ustawodawcy bylo totalne ograniczenie
    handlu (a raczej promocji towarow i uslug, w szerokim tego slowa znaczeniu) za
    posrednictwem inetu
    imho ustawodawca staral sie ukrocic niektore bezkarnie stosowane przez firmy x
    y z praktyki promocji i reklamy, badz znacznie stosowanie ich utrudnic, co
    chyba sie udalo

    > Pozdrawiam,
    > BaLab

    i ja rowniez