  • 1. Data: 2003-04-14 17:24:14
    Temat: Sygnaturki a ustawa antyspamowa - ratunku?!
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Witam.

    Spotkalem sie z mailami pewnej firmy,ktorej pracownicy posiadaja sygnaturki
    wielkosci (uwaga) 16 linijek.
    Sa w niej zawarte jak najbardziej informacje handlowe (adres firmy, numery
    telefonow, adres strony WWW, adres do strony z jakims newsletterem etc,
    itd.).
    Czy taka sygnaturka/mail moze byc/jest traktowana w mysl nowej ustawy, ktora
    weszla 10 marca 2003 jako spam ?

    Strasznie trapi mnie ten fakt, maile maja po 10k i zawieraja zazwyczaj 1,2
    zdania tresci..

    --
    * koniec jest tam,gdzie chcemy aby byl * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 2. Data: 2003-04-14 17:28:59
    Temat: Re: Sygnaturki a ustawa antyspamowa - ratunku?!
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > telefonow, adres strony WWW, adres do strony z jakims newsletterem etc,

    Jeśli nie ma tam zachęty do kupna określonego produktu czy usługi
    a tylko dane kontaktowe to IMHO nie wygląda to na informację handlową.

    Pix

  • 3. Data: 2003-04-14 20:03:25
    Od: "d." <s...@s...pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > sygnaturki
    >
    > Jeśli nie ma tam zachęty do kupna określonego produktu czy usługi
    > a tylko dane kontaktowe to IMHO nie wygląda to na informację handlową.

    to jeszcze zalezy od tego, czy poprzez takie sformulowanie sygnaturki, a
    raczej jej tresci (zawierajac informacje nie tylko kontaktowe) nadawca dazyl
    do osiagniecia efektu handlowego...nie widzialem wiec nie wiem...ale jesli
    sa tam dane tylko kontaktowe, to raczej taki mejl informacja handlowa nie
    bedzie

    pozdrawiam
    d.

  • 4. Data: 2003-04-14 20:27:33
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Mon, 14 Apr 2003 22:03:25 +0200, d. napisał/napisała:
> [...]
    > sa tam dane tylko kontaktowe, to raczej taki mejl informacja handlowa nie

    no dobra a lesli jest cos takiego:
    "7 linii textu,ktory mozna znalezc na www(kontakty)
    wymienione nazwy wielu firm - wylaczny dystrybutor
    znowu jakies firmy - autoryzowany dealer
    badz na biezaco zapisz sie do listy mailingowej - kolejny adres"

    ?

  • 5. Data: 2003-04-14 23:32:53
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Papik" <p...@g...w.astercity.net> napisał w
    wiadomości news:slrnb9m6f4.67e.papikUSUNmnie@cocoon.acn.waw.pl.
    ..
> [...]
    > znowu jakies firmy - autoryzowany dealer
    > badz na biezaco zapisz sie do listy mailingowej - kolejny

    Każda sygnaturka jest jak najbardziej informacją, bo:
    ----------
    Art. 2. Określenia użyte w ustawie oznaczają:
    (...)
    2) informacja handlowa - każdą informację przeznaczoną bezpośrednio lub
    pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku przedsiębiorcy (...)
    -----------
    Sygnaturka jest informacją przeznaczoną co najmniej pośrednio do promowania
    wizerunku przedsiębiorcy. I raczej nie załapuje się na wyłączenia, bo nie
    jest:

    - informacją umożliwiającą porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji
    elektronicznej z określoną osobą, bo to umożliwia już informacja w polu
    "From:" nagłówka listu;

    - informacją o towarach i usługach niesłużącą osiągnięciu efektu handlowego.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 6. Data: 2003-04-15 07:41:04
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Tue, 15 Apr 2003 01:32:53 +0200, BaLab napisał/napisała:
    > Każda sygnaturka jest jak najbardziej informacją, bo:

    ale handlowa, czy nie handlowa ? :))
    O to sie wszystko rozchodzi :)
    Bo to,ze jest ifnormacja, to ja wiem, ale czy jest informacja handlowa i
    "podpada" pod ustawe antyspamowa... to juz nie wiem.. ;)

  • 7. Data: 2003-04-15 11:38:41
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Papik" <p...@g...w.astercity.net> napisał w
    wiadomości news:slrnb9ndu2.8t4.papikUSUNmnie@cocoon.acn.waw.pl.
    ..

    > ale handlowa, czy nie handlowa ? :))
    > O to sie wszystko rozchodzi :)
    > Bo to,ze jest ifnormacja, to ja wiem, ale czy jest informacja handlowa i
    > "podpada" pod ustawe antyspamowa... to juz nie wiem.. ;)

    Oczywiście, że handlowa. Czy wogóle przeczytałeś mój post???

  • 8. Data: 2003-04-15 12:34:54
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Tue, 15 Apr 2003 13:38:41 +0200, BaLab napisał/napisała:
    > Oczywiście, że handlowa. Czy wogóle przeczytałeś mój post???

    ze 3 razy :) nie bylem w 100% pewny..
    dokopalem sie takze do pelnej ustawy i doczytalem reszte..
    Dziekuje bardzo.

  • 9. Data: 2003-04-15 19:56:35
    Od: "d." <s...@s...pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Papik" <p...@g...w.astercity.net> napisał w
    > wiadomości news:slrnb9ndu2.8t4.papikUSUNmnie@cocoon.acn.waw.pl.
    ..

    > Oczywiście, że handlowa. Czy wogóle przeczytałeś mój post???

    chyba troche przesadziles...
    wyobrazmy sobie sytuacje, gdy jakas firma chce wyslac zapytanie do
    potencjalnych klientow, z zapytaniem czy zgadzaja sie na otrzymywanie tzw.
    spamu. Dobrze by bylo, zeby ci potencjalni klienci wiedzieli chociaz od kogo
    list otrzymali, a zatem dobrze by bylo, zeby nadawca w liscie sie podpisal;
    moze jasniej:

    "...czy wyrazaja panstwo zgode na otrzymywanie informacji o ofercie naszej
    firmy?

    z powazaniem
    firma XXX"

    czy wg Ciebie podpis pod zapytaniem jest informacja handlowa? no bo przeciez
    posrednio promuje wizerunek przedsiebiorcy i jest, jak to ladnie
    zacytowales, "...kazda informacja...".
    Podazajac za Twoim tokiem myslenia dojdziemy do wniosku, ze pod takimi
    zapytaniami nie bedzie sie mozna podpisac bez narazenia sie na
    nieprzyjemnosci i sankcje karne. A chyba nie o to chodzi...

    A tak na marginesie, to wysylajac nawet takie zapytanie, nadawca dazy
    przeciez do osiagniecia efektu handlowego ;)

    W swojej interpretacji nie trzymalbym sie az tak scisle przepisow ustawy, bo
    w przeciwnym razie kazda przychodzaca poczte bedzie mozna uznac za spam.

    pozdrawiam
    d.

  • 10. Data: 2003-04-16 07:07:47
    Od: w...@p...onet.pl

    > Użytkownik "Papik" <p...@g...w.astercity.net> napisał w
    > wiadomości news:slrnb9ndu2.8t4.papikUSUNmnie@cocoon.acn.waw.pl.
    ..

    > Oczywiście, że handlowa. Czy wogóle przeczytałeś mój post???

    no chyba nie do konca
    w takim przypadku rowniez nazwe firmy (np w podpisie/naglowku/sygnaturce lub
    jej adres kontaktowy, zawarte w majlu z zpytaniem o zgode na przesylanie
    informacji handlowych, mozna by uznac za "każdą informację przeznaczoną
    bezpośrednio lub pośrednio..."
    czy to znaczy, ze kazda firma zamierzajaca wyslac mejl z zapytaniem musi
    wysylac go anonimowo, zeby przypadkiem nie narazic sie na nieprzyjemnosci i
    sankcje karne?
    moim zdaniem troche sie zagalopowales z interpetacja, co wiecej, powiem, ze
    cytowana pare postow wyzej sygnaturka, informacja handlowa nie bedzie
    (oczywiscie imho)...albo inaczej - bedzie, ale nie tak "oczywiscie" jak to
    napisales ;)

    pozdrawiam
    d.

    ps. nie wiem, dlaczego moj poprzedni post (z wczoraj) sie nie pokazal...a moze
    to tylko ja go nie widze? ;)