eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoStaruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało) › Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!news.dns-netz.com!news.freedyn.net!newsf
    eed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all.nl!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com
    !news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!un
    t-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <607ec83c$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <607f0fec$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <607f15ad$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <60819e27$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
    <60827dd5$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <60832499$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <60833298$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <6083ec64$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <60846fbd$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <6084933f$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <60852bf7$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <60853c89$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
    <6085636c$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
    <60856c13$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <60857c19$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Sun, 25 Apr 2021 17:09:06 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.10.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <60857c19$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 139
    Message-ID: <60858613$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1619363347 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 29057 83.142.196.21:52511
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 6697
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:810203
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 25.04.2021 o 16:26, J.F. pisze:

    > No bo tak bylo - najpierw pytania dziennikarzy, potem artykul :_)

    A w międzyczasie zgłoszenie jak okazało się, że gówno wpadło w
    wentylator (dziennikarze wyniuchali).

    >>> Tez nie - na razie byly pytania od dziennikarzy i wzbudzily panike :-)
    >> Dokładnie. Stwierdzili, że i tak się mleko rozlało to zgłosili (po
    >> terminie).
    >
    > Jak pisze - nie wiem, czy wczesniej oficjane czynniki wiedzialy.

    Skoro zgłosili w tym samym dniu co dziennikarze zaczęli pytać czyli po
    terminie to ja nie mam wątpliwości czemu tak się stało.

    > A co bylo wczesniej? Jakies wewnetrzne "sledztwo"  LOT?

    Wcześniej było "a może się uda i nikt się nie dowie".

    >> https://www.liveatc.net/search/?icao=epzg  - teraz nie ma, ale
    >> lotnisko zamknięte. Generalnie są ludzie co słuchają ATC.
    >
    > I czekali tydzien ze zgloszeniem?

    Żeby nie zrobić falstartu przed drugą turą? Nikt nawet nie udaje, że ta
    sprawa nie była związana z kampanią.

    > A w ogole to co uslyszeli - ze kontroler po pracy, i ze byl problem z
    > wystartowaniem samolotu.
    > Choc moze sie na procedurach znaja i wychwycili.

    No to co zacytowano, że się z tyłu niepokoją i czy coś da sie zrobić. To
    wszystko normalnie w eterze słychać.

    >>> Tylko, ze ta CTR jest aktywna w godzinach pracy wiezy lotniska.
    >> No właśnie.
    >
    > Z jednej strony - w tym problem, ze pilot polecial w strefe
    > niekontrolowana.

    No w tym właśnie problem - raz że mu nie wolno, dwa że to głupie i
    rzeczywiście niebezpieczne. Co prawda pasażery latają czasem w
    niekontrolowanej, ale nie na zasadzie o kurwa kontrolerowi godziny
    wyszły na hura coś wykombinujmy...

    > Z drugiej - a poza godzinami pracy piloci unikaja przelatywaniu przez te
    > strefe, czy kontaktuja sie z kims innym ?

    Chyba normalnie latają - co najwyżej informacji nasłuchują, ale chyba
    nie muszą.

    >> No i w zasadzie nikt tu zgody nie dał. A kto to wogóle powiedział?
    >> Kontroler, ktrego nie było?
    >
    > Zakladam, ze tak.

    No na to wychodzi. Ale skoro nie był kontrolerem?

    > Ale to tylko potwierdzenie, co wczesniej powiedzial, ten ktory
    > powiedzial, ... dziennikarz chyba wie, ale nie powie :-)

    Z wieży to chyba zostało co, kto i kiedy...

    > Slucha, albo i nie slucha, a nawet jak slucha, to nie wiadomo czy jest
    > co uslyszec.
    > Uslyszysz, ze np pilot zszedl ponizej minimow ?

    Kontroler powinien zauważyć chociażby. Nie mówiąc o pilocie monitorującym.

    > No, jesli byli przekonani ze zgode maja, to co mieli ukrywac ?

    Nie sądzę, żeby nie wiedzieli że im w niekontrolowaniej nie wolno latać.
    Skoro się nie lata to przynajmniej by się nad tym zastanowili, że
    pierwszy raz taki numer...

    Poczytaj na lotnictwie (forum nie usenet) czy się lata w
    niekontrolowanej i jak (lata się w bydgoszczu;)

    > Powinni, ale moze nie wiedzieli, bo to tylko wewnetrzna instrukcja LOT,
    > a moze mysleli, ze zgode mieli ...

    Wewnętrzna jest tak samo ważna jak "zewnętrzna" bo na tej podstawie
    firma dostaje certyfikat do wykonywania lotów w przestrzeni europejskiej.

    >>> Kontroler, co sie "staral" i cos tam "zalatwil" ?
    >> Kontroler to wprost powiedział, że on zostaje i się przygląda, ale
    >> oficjialnie to go tu nie ma.
    >
    > To bylo na poczatku,  a potem podeslal Follow, i cos musial powiedziec.

    To są jaja - kontroler szredingera;) Oni naprawdę się starają pozabijać
    wipów. Żeby się tylko samo pozabijali bez postronnych.

    >>>> "tak, a bo co?"
    >>> No i media beda pare razy pisaly "odpowiedziano nam "tak, a bo co" " :-)
    >> "tak, a bo co?"
    >
    > Ale to juz zle wyglada :-)

    No i sam widzisz "tak a bo co?".

    >> Ale jakie pismo?
    >
    > Uprzejmie prosimy o zorganizowanie lotu Prezydenta w dniu ...

    No ale widać wysłali do lotu...

    >> A nie jest tak, że żeby zrobić papiery na CPT to trzeba wcześniej
    >> wylatać swoje na FO?
    >
    > Pewnie tak, ale 1 bazie ... myslisz, ze maja wykwalifikowanych CPT ?

    Myślałem że o rajanerze piszemy. W 1 bazie to jak pisałem mają pilotów z
    niższym nalotem na typie niż "najsłabszy" pilot rajanera czy lotu.

    >> Na jeden raz to z nowych drimki i A330 chyba - choć coś tam było, że
    >> B737 może mieć etops180.
    >
    > Przeciez to typowy lot, mnostwo samolotow lata.

    Ale mało kto na etopsie 180 b737 - to kosztuje dodatkowe szkolenia i
    procedury i w większości wypadków nikomu do niczego nie jest potrzebne,
    bo większość tras obsługiwanych przez b737 jest w etopsuie 120. W
    zasadzie to chyba te etops180 na małych benkach był robiony pod...
    honolulu. No i ponoć ktoś raz sfotografował małego benka na guam. Albo
    sam benek wyrobił dla siebie, żeby nie zawracać dupy wojskowym przy
    przeparkowywaniu benków przez kałuże - nie sprawdzałem ale ponoć kiedyś
    rejestowali ferry jako loty wojskowe, żeby ominać cywilne etopsy - ale
    nie wiem ile w tym prawdy. Obecnie chyba tylko norwegian lata
    wąskokadłubowymi na drugą stronę kałuży.

    Tak czy inaczej do waszygtonu nie dolecą niezależnie od etopsu, bo to o
    2kkm dalej niż zasięg przy standardowym MTOW. Nawet na pusto nie dadzą rady.



    --
    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1