    From: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawy sądowe prawie za darmo
    Date: Thu, 16 Nov 2006 08:37:23 +0100

    Użytkownik "Casper" <u...@T...pl> napisał w wiadomości
    news:laqq9998eks9.gt7vxemg5mxt$.dlg@40tude.net...
    > Witam
    > Tak się ostatnio zastanawiałem czy istnieją w Polsce takie kancelarie
    > prawne które np mogły by prowadzić sprawy w moim imieniu bez pobierania
    > ode
    > mnie pieniędzy a zarabiające tylko na wygranych sprawach na procencie od
    > zasądzonych kwot.

    To się nazywa success fee. Zasady etyki wykonywania zawodu zarówno radców
    jak
    i adwokatów wprost zabraniają tego typu praktyk. Success fee dopuszczalne
    jest jedynie jako premia za wygraną.
    Por. http://bip.adwokatura.pl/pl/bip/o_nas_i_u_nas/adwoka
    t_na_procencie

    Co nie wyklucza faktu, że są takie kancelarie.

    Marcin.