    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5f5a592e$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <L7x6H.264900$C24.147965@fx13.ams1>
    <5f5aa927$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f5b0b6d$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <cLV6H.194418$Ai5.160496@fx30.ams1>
    <5f5c8043$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <oK%6H.312141$WO.32538@fx38.ams1>
    <5f5cc059$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <4Hd7H.376633$jbb.142819@fx44.ams1>
    <5f5e22b3$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <62z7H.243567$Nj4.241747@fx24.ams1>
    <5f5f772f$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <ugX7H.141804$8b2.1513@fx07.ams1>
    <5f60b49a$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Sprawa zamieciona
    Date: Tue, 15 Sep 2020 17:02:52 +0200

    dyskusyjnych:5f60b49a$0$17350$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 15.09.2020 o 06:18, Marcin Debowski pisze:

    >Nie pasuje mi to, że tam już inne osoby udzielały pomocy. W mojej
    >ocenie
    >nie obliogowało to ratownika do włączenia się w akcję.

    Po pierwsze - nieumiejetnie udzielaly, po drugie - zostal
    poproszony/wezwany,
    a po trzecie ... załozmy, ze tam jakis lekarz by byl, i fachowo
    stwierdzil,
    ze do skutecznej pomocy defibrylatora mu brakuje, wiec wyslal jakiegos
    gapia na basen, bo "tam na pewno maja".

    I co wtedy ?

    >Gdyby był jedyną, to bym był skłonny do jego ścigania.

    No, wsrod tlumu przypadkowych osob, ratownik wyglada na siłe
    najbardziej fachową, wiec w zasadie mozna by powiedziec, ze jako
    jedyny moze udzielic koniecznej pomocy :-)

    >Pytanie, czy miał obowiązek, a nie, czy mógł.

    Patrz KK - kazdy ma obowiazek.
    Choc obowiazek powinien wynikac z jakiejs ustawy, wiec moze obowiazku
    nie ma, ale kara jest przewidziana :-)

    No chyba, ze jakas awaria elektryczna. Albo np piorun strzeli ...

    >Zwłaszcza, gdy pilnuje pustego magazynu amunicji i:-)

    A wie, ze pusty ?

    J.