  • Data: 2020-09-15 19:26:00
    Temat: Re: Sprawa zamieciona
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.09.2020 o 18:51, J.F. pisze:

    > Bo jednak przypadkowe osoby,

    To nie jest powód, by twierdzić, że nieumiejętnie.

    > Ze zdrowego rozsadku ?

    O ile sugestia o sensowności użycia AED jest słuszna, tylko nie ma na to
    przepisu, to z tym ratownikiem już niekoniecznie.

    > To podaj nr artykulu "nie podlega karze ...".

    Art. 26§5 kk choćby, choć w tym wypadku jeszcze art. 28§1 kk.

    > A rozhisteryzowanej i pyskatej babie bys nie dal :-)

    Oczywiście powinienem powiedzieć, ze dał bym, ale dopuszczam do siebie
    myśl, że mogła tak przedstawić sytuację, że uznał bym, że to bez sensu.
    Nie wiem, ale w każdym razie w tej sytuacji nadal nie ma przepisu, który
    by nakazywał.

    > Ale jest "kto nie udziela pomocy ..."

    Jest jeszcze przykładowo, "Kto zanieczyszcza wodę ..." i co z tego?

    > A ja przypominam, ze ratownika wodnego szkolą i w reanimacji i jest to
    > dosc istotna czesc zawodu.

    Każdego kierowcę, a i cały szereg innych osób. Teraz na EDB chyba każdą
    osobę. Uważam, ze demonizujesz problem. Problemem jest AED a nie jakieś
    szczególne umiejętności ratownika - który zresztą miał za zadanie
    chronić ludzi na basenie.

    > Jak to pare razy mowiono - skad wiesz, ze godzine przed twoja warta nie
    > przywieziono czegos wymagajacego ochrony ?

    Drzwi były otwarte. W zimie chowaliśmy się tam przed mrozem. Tak więc
    wiedziałem.

    > Albo, ze ktos nie planuje przywiezc w czasie twojej warty ?
    > Zachcialo sie sluzyc, to trzeba dymac :-)

    Byłby to dość karkołomny pomysł, bo i ta byśmy bez uprzedzenia do
    ogrodzenia nie podeszli.

    --
    Robert Tomasik