  • Data: 2020-09-15 17:27:55
    Temat: Re: Sprawa zamieciona
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:1KT7H.518829$m...@f...ams1...
    On 2020-09-14, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    dowcow-policja-nie-widzi-zagrozenia/ar/c1-14550185

    >Legalna ogranizacja X zorganizowała 50 wieców gdzie wznoszono
    >faszystowskie okrzyki. Czy sąd na tej podstawie może zakazać
    >organizacji
    >51?

    Na moj gust, to moglby i wyrejestrowac organizacje czy jak to sie tam
    nazywa.

    Poza tym to organizacja sklada wniosek, samorzad wydaje decyzje, i
    teraz ktos sie moze od decyzji odwolac - i dopiero sad bedzie
    wyrokowal.

    >Argumentacja za "nie" będzie zapewne taka, jak, czy sąd moze
    >zabronic organizacji młodziezowej imprezy masowej (np. przystanku
    >Woodstock) skoro zawsze na takich imprezach są narkotyki.

    Miales w moim linku dwa elementy
    -Policja wydaje opinie, i samorzad ja uwzglednia.

    - W ubiegłym roku podstawą decyzji zakazującej organizacji Marszu
    Niepodległości była przede wszystkim negatywna opinia policji - mówi
    nam Przemysław Gałecki z magistratu. - Służby stwierdziły, że
    organizacja takiego wydarzenia niesie ze sobą ryzyko wystąpienia
    zakłócenia porządku publicznego.
    W tym roku służby nie posiadają informacji o planowanych przez
    organizatorów działaniach, których efektem byłoby łamanie prawa.
    Dodatkowo w ubiegłym roku organizatorem marszu był człowiek wcześniej
    skazany prawomocnym wyrokiem za mowę nienawiści.
    Na jednej z manifestacji palił kukłę symbolizującą Żyda. Dlatego
    ówczesny prezydent wydał decyzję zakazującą - wyjaśnia urzędnik.

    A w tym (tamtym roku) juz nie byl organizatorem, wiec nie ma podstaw.

    >Chyba droga idzie wyłącznie przez delegalizacje organizacji, bo ci
    >zawsze będa twierdzic, że to nie ich członkowie wznoszą te okrzyki.

    Tez mozliwe.
    Szczegolnie jesli organizuje jakas mala organizacja, a przychodzi 100
    tys osob ...

    >Rola
    >policji powinno być wyłapanie/identyfikacja faszystów i sprawdzenie
    >ich
    >połączeń z organizacją.

    A jak sie okaze, ze kilku nalezy np do PCK ...

    >W przypadku wielu takich związków, dałoby to
    >jakąś podstawę do delegalizacji. I tu jest MZ pies pogrzebany, bo
    >tego
    >zapewne policja nie robi.

    Widac nie dostala zlecenia.
    Ale za poprzedniej wladzy tez tego nie robila :-)

    Masz tam wymienionego Jacka Miedlara, nie wiem - oficjalny
    organizator, czy zaproszony gosc.

    https://www.youtube.com/watch?v=WmNnG-EFYTs
    https://jacekmiedlar.pl/

    https://jewish.pl/pl/tag/jacek-miedlar/

    Taa ... szybko sie prokurator pozbyli, ale moze i slusznie :-)

    No ale to tylko zarzuty, skazany prawomocnie nie jest ... w a 2019 to
    nawet zarzutow nie bylo.

    No i ABW go zatrzymala, wiec jakby wladza troche w pietke goni ... no
    chyba, ze zlecenie przyszlo od pani prokurator ...

    J.