  • Data: 2020-09-15 06:18:34
    Temat: Re: Sprawa zamieciona
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-09-14, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Już doprecyzowuję.
    >
    > Pomoc, to jednak działanie. A zatem, gdyby się znalazł przepis
    > obligujący owego ratownika do udzielenia pomocy, to wówczas z automatu
    > obligował by go do ewentualnego zabrania AED, które ma na wyposażeniu.
    > Na chwilę obecna stoję na stanowisku, ze takiego przepisu nie ma.

    162kk jest zdecydowanie takim przepisem. Co Ci tu nie pasuje?

    > Natomiast użyczenie komuś czegoś, to nie jest pomoc, tylko świadczenie
    > rzeczowe. Pokazałem, jak w różnych ustawach jest to ujęte. Oczywiście
    > może być i inaczej, ale jednak taki obowiązek musi z czegoś wynikać,
    > gdybyśmy chcieli ścigać karnie ratownika. Samo żądanie "kobiety" nie
    > jest wystarczającą podstawą prawną.

    Tej częsci się akurat nie sprzeciwiam, ale w tym momencie ratownik staje
    się dosc wyjatkową osoba bo być może jako jedyny może udzielic
    koniecznej pomocy.

    > No i nie da się wprost wykazać, że ratownik co najmniej godził się na
    > to, ze nie dając tego AED powoduje zagrożenie życia lub zdrowia ofiary.

    Tego sie prawie nigdy nie da wprost wykazać, ale jeśli mogł łatwo
    sprawdzic co tam się dzieje a tego nie zrobil to wydaje sie, ze sie
    godził.

    > Nie da, bowiem "kobieta" mogła do dziennikarzy przekoloryzować, a
    > ratownik będzie mówił "swoje". Dodatkowo ratowniczka idąc z pomocą AED
    > też nie zabrała, co daje silną poszlakę, ze opis był taki, ze nie
    > wydawał się potrzebny.

    Daje bardzo słabą podstawę bo nawet nie wiemy czy była świadkiem relacji
    kobiety. AED nie zabrała zapewne dlatego, że był powieszony i
    zaplombowany na ścianie, więc chciała najpier stwierdzić co się tam
    dzieje. Z tym, że jesli dobrze pamiętam to ona po przybyciu na miejsce
    zaczeła robić facetowi CPR.

    > Ależ oczywiście. Przede wszystkim ludzie nie padają u nas na bruk, jak
    > te muchy.

    No i?

    > Przede wszystkim, czy z opisu wynikało, że jest potrzebna reanimacja.
    > Nie chce mi się szukać tamtych wątków, ale właśnie chyba nie. >
    >
    > Jeśli to jego prywatne AED, to mam poważną wątpliwość, co do
    > kwalifikacji prawnej ze 162 kk. Ale gdyby top było oczywiste, to
    > ewentualnie bym się przychylił do takiego pomysłu. Powiedzmy dysponent
    > AED najechał na zdarzenie i widzi, ze gość jest nieprzytomny. Natomiast
    > "wrzeszcząca baba" z pretensjami niestety w mojej ocenie jest zbyt
    > słabym ogniwem. Zwłaszcza, gdy jest trudność z ustaleniem, co dokładnie
    > mówiła.

    No mówisz o tej babie, a ja mówię, że stawka jest na tyle wysoka, że
    powinien był sprawdzić, szczególnie, że mógł łatwo.

    > Szyba, apteczka - to są rzedczy równoważne z życiem, czy zdrowiem?

    Napisałeś o powierzchownej ranie. Podrapał mnie kot, mogę wybić szybę w
    cudzym samochodzie?

    > Ta nierównoważność jest bezsporna. Dylemat polega na tym, czy
    >
    > No i tu może być różnie. Gość widząc operatora kamienia wybijającego mu
    > szybę w samochodzie nie bedzie go pytał o powód, tylko przywali.

    No ale tu ma pójść i sprawdzić. Nikt mu z tego powodu nie przywali.
    Już raczej, bo nie poszedł.

    > Mówimy o pojedynczym ratowniku, który w danym konkretnym momencie nie
    > uratuje 32 topielców. może jednego.

    Przede wszystkim, ratownik na basenie nie spotka się z sytuacją 32
    topielców. Na raz. Odejście wartownika w wojsku może w konsekwecji
    spowodować setki ofiar.

    --
    Marcin