  • Data: 2013-06-26 14:00:34
    Temat: Re: Śmieci po nowemu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Osobnik posiadający mail f...@h...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Nie zgadzam się z tym, że śmieci trzeba sortować, bo trzeba. Ale chyba
    > Ty również nie to miałeś na myśli:)

    :)

    > Moim zdaniem ze śmieci należy
    > wyodrębniać to, co daje się przetworzyć i czego przetwarzanie jest
    > opłacalne.

    Opłacalne z jakiego punktu widzenia? finansowego? ekologicznego?

    > Jeśli się nie da lub się nie opłaca - utylizować. Obecnie
    > wydaje się, że najlepszą metodą utylizacji jest spalanie.

    Ze sie nie da - to praktycznie nie ma takiej dyskusji.
    Tak jak pisałem - nowoczesne sortowanie odzyskują 90%.
    Jest kwestia ceny.

    Niestety nie mam odpowiedniej wiedzy zeby podyskutowaćo spalaniu.
    Bardziej eko jest spalanie smieci niz recycling?

    > Kiedyś w innym wątku pisałem o przedwojennym odzyskiwaniu surowców ze
    > śmieci. To był po prostu opłacalny interes. Nawet popiół, który wtedy
    > stanowił istotną część śmieci komunalnych był odzyskiwany i używany do
    > wyrobu płyt chodnikowych.

    Pliss, co to jest za argument?
    Cos w stylu: przed wojna ludzie radzili sobie bez internetu...

    > Będę się upierał, że robienie pospolitego ruszenia wokół sprawy, która
    > powinna być zwykłym biznesem nie ma sensu.

    A masz jakies inne pomysły, jak spełnić normy 50% odzyskiwanych odpadów?
    Bo w jakims zakresie to juz jest biznes ale to jest zdecydowanie zbyt mała
    skala.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,