    From: e...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.hum.polszczyzna
    Subject: Re: Słowne dziwolągi w języku prawnym.
    Date: Sun, 31 May 2009 16:47:49 -0700 (PDT)

    On 31 Maj, 16:16, "bazyli4" <b...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik <e...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:a3d8faf3-b802-4f27-a7bc-aabbb1555f30@
    o20g2000vbh.googlegroups.com...
> [...]

    > Pozytywne gdzieś tu już w tej dyskusji okreslałem.
    > Pozytywistyczne - na przykład takie, które wielką wagę przywiązywać będzie
    > do inspiracji ewolucjonistycznych. Albo - tworzone przez pozytywistów.
    > Albo - tworzone w okresie szeroko pojętego pozytywizmu. Albo - przykładające
    > wielką wagę do nauki i hierarchii społecznej - i co tam jeszcze można z
    > pozytywizmu jako kierunku wycisnąć. Na przykład oparte w głównej mierze na
    > socjologii. Bardziej jako prawniczy pozytywizm czyli wychodzący ze sprzeciwu
    > wobec prawa naturalnego w swej konstrukcji. Prawo pozytywne jest od positum,

    No popatrz, a w wikipiedii jest positivum:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_pozytywne

    To moze popraw tam z laski swojej i podaj jakies zrodlo, bo inaczej Ci
    wykasuja. ;)

    Gdy sie do googla wpisze ius positivum to wyrzuca wyniki razem z lex
    naturalis lub naturae:
    http://www.google.pl/search?hl=pl&num=100&q=ius+posi
    tivum&btnG=Szukaj&lr=

    To jak to w koncu jest? Jesli Ty masz racje, to dlaczego tylu sie
    myli?

    > Alez jest, bo kazdego obowiazuje prawo i kazdy z nim co jakis czas ma
    > do czynienia w taki czy inny sposob.
    >
    > Nie, jesli będziesz chciał koniecznie dwa różnej proweniencji wyrazy

    Co znaczy tutaj nie? Ze tlumowi nie potrzeba tego wiedziec? A ja jak
    sie tego dowiedzialem? Bynajmniej nie jest to moim hobby.

    > zrównać, to dopiero wtedy się namiesza... i co wtedy z tymi rzeczami, kóre

    Ale to nie ja zrownuje, tylko niemieccy filozofowie prawa typu
    Radbruch i inni. To oni napisali prawo pozytywistyczne, majac na mysli
    pozytywne / stanowione w odroznieniu od naturalnego czy natury,
    wydawalo mi sie, ze nawet uzywano pozytywnego i pozytywistycznego jako
    synonimy, ale juz dokladnie nie pamietam czy to bylo w tym samym
    artykule, dawno to bylo.

    > będa potrzebowały nowych nazw, skoro obedrzesz je z właściwych sobie...

    Jezyk ciagle ewoluuje, niech ewoluuje w lepszym kierunku niz
    dotychczas.

    > No więc własnie dlatego trzeba jak najszybciej zrozumieć różnicę między
    > dokonuję a dokonywam :)

    Alez nie trzeba, bo dokonywa jest praktycznie martwym slowem, to tylko
    ciekawostka dla "hobbystow".