  • Data: 2009-05-30 23:10:10
    Temat: Re: Słowne dziwolągi w języku prawnym.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    e...@g...com 3...@s...goo
    glegroups.com

    > -- 'jeśli' i 'jeżeli'
    > -- 'by', 'aby', 'żeby', 'ażeby'
    > -- 'bo', 'ponieważ', 'gdyż', 'dlatego że', 'jako że', 'albowiem'...
    > -- 'a' w znaczeniu spójnika 'i'
    > -- 'opodal' i 'nie opodal'...
    > -- 'walczyć z czymś' i 'walczyć przeciw czemuś'

    : Ale tych uzywamy dla wzbogacenia jezyka, a dokonywa praktycznie nie
    : uzywamy w ogole i nie widze jakby dokonywa w porownaniu z dokonuje

    Dokonywanie dookoła, a Ty nie widzisz tego dokonywania? ;)

    : mialo w korzystny sposob wplynac na jezyk. Twoja analogia nie jest
    : wiec zbyt dobra

    Raczej 'dokonuje' jest dziwnym ozdobnikiem, nie 'dokonywa'. :)

    > Po co nam różne litery do opisania tych samych dźwięków:

    > -- 'ch' i 'h'
    > -- 'ó' i 'u'
    > -- 'rz' i 'ż'...

    : No wlasnie, po co? Niemcy ustawa wymusili, zeby uzywac zamiast
    : gotyckiego s pisane jako litera beta podwojne ss. Pomimo ze z
    : ortografia zadnych problemow nie mam, to uwazam, ze u nas tez by sie
    : przydalo chociaz czesciowe ujednolicenie tego chaosu i masy wyjatkow
    : od regul. Problemem taka zmiana bylaby tylko dla nas, nastepne
    : pokolenie juz bo to uznalo za normalnosc.

    Stokrotka rozmnożyła się... Kto by pomyślał, że kobieta
    w tym wieku, znaczy w XXI wieku ;) może rozmnażać swoje teorie... ;)

    : W okresie przejsciowym zarowno pisanie po staremu
    : jak i po nowemu mogloby byc uwazane za prawidlowe.

    Dokonywało się, dokonywało, aż się do_konało... ;)

    : Brak nam odwaznych ludzi w Sejmie

    Mogę na Ciebie głosować, o ile stać Cię na odważne bronienie moich
    racji. Jak na razie poza papieżem nikt mnie nie broni w mediach,
    publicznie, głośno... Tu i ówdzie ktoś broni, ale zysk z tego
    różny, bo na przykład jeden lekarz mnie bronił, tak zwana
    historia przyznała lekarzowi rację, ale sądy już nie -- i teraz
    ponoć mszczę się :) na prawnikach za niekorzystny wyrok...

    Prawda jest inna -- prawnicy wqrwili mnie dawno, w sprawie Purzeckiego. :)
    A skrzywdzonemu przez białostockich prawników lekarzowi zawdzięczam wiele. :)
    Pamięć zaciera w myślach wiele, lecz nie kłamie!! :)
    Ja naprawdę pogodziłem się ze swoją przegraną, :) a ów
    lekarz naprawdę mnie podtrzymał na tak zwanym złamanym duchu...

    Purzecki to gówno, o które kopii nie wypada kruszyć, ale lekarz jest kimś
    wartościowym... :)

    Lekarze są zazwyczaj mądrymi ludźmi. :)
    A ten jest i mądry, i dowcipny... :)

    Inna sprawa, że i spod ziemi bym prowadził swoja wojnę. :)

    To jak? Poprzesz mnie oficjalnie, tak jak papież?
    Powiesz mediom, że mam prawo do życia?
    Że utylizacja mojej osoby nie jest dobrym rozwiązaniem? :)

    Jeśli tak -- możesz na mnie liczyć w wyborach. :)

    : i Ministerstwie Edukacji

    Dobre!!! Byłem pracownikiem państwowej
    uczelni!! Ktoś w ME -- przyda się w mojej sprawie. :)

    Benedykt XVI jest odważny, momentami wręcz aż brawurowy. :)
    Będziesz taki jak on? :)

    : skoro nikt sie tego nie podejmuje. ;) A moze tylko brak im wyobrazni? :(

    > Trochę historii, trochę praktyczności, trochę zadziorności...

    : Tradycja po prostu. Ale do licha z taka tradycja.

    Dlaczego do licha? Po co nam to licho? :)
    Chyba nie jesteś satanistą? Teraz ich pełno -- po tym, jak
    są dyski z szeregowym interfejsem, zwanym SATA... ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'