eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSkarga na decyzje ZUS - odmowa świadczenia renty rodzinnej. › Re: Skarga na decyzje ZUS - odmowa świadczenia renty rodzinnej.
  • Data: 2005-12-26 22:11:42
    Temat: Re: Skarga na decyzje ZUS - odmowa świadczenia renty rodzinnej.
    Od: c...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    Orzeczenie zapadlo na ggruncie poprzedniej ustawy ale zachowije aktualnosc
    ze wzgledu na identyczne brzmienie tego przepisu w obowiazujacej ustawie.
    Nalezalo od razu zaskarzyc decyzje odmowna do sadu ubezpieczen spolecznych.
    Wygralbys sprawe niemal na 100 proc. Ale jak rozumiem skorzystales z prawa
    zwrocenia sie do prezesa zus o przyznanie swiadczenia na szczegolnych
    warunkach, co nie bylo najlepszym pomyslem. Teraz szanse maleja bo decyzja
    zusu o odmowie swiadczenia (ta pierwsza) stala sie ostateczna. A swiadczenie
    na szczegolnych zasadach przyznawane jest w zasadzie uznaniowo, wiec szanse
    na wzruszenie tej drugiej decyzji maleja. Ale skarge do WSA mozesz probowac
    wniesc.

    Jezeli nie uplynal jeszcze termin do zlozenia odwolania do sadu pracy i
    > ubezpieczen spolecznych to wnies je koniecznie. Decyzje wnosi za
    > posrednictwem zusu i potwierdzenie zlozenia skargi w zusie jest tu konieczne
    > i wystarczajace (ono swiadczy o wniesieniu odwolania).
    Sorry , najwyrazniej nie zrozumiałem - istotnie skorzystałem z prawa zwrócenia
    się do prezesa zusu o przyznanie swiadczenia na szczególnych warunkach.A
    ostatnia decyzja odmowana wraz z pouczeniem dotyczyła własnie tego.
    W zwiazku z tym nie mam już mozliwosci do zwrócenia się do sadu pracy i
    ubezpieczeń społecznych?