eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSkarga na decyzje ZUS - odmowa świadczenia renty rodzinnej. › Re: Skarga na decyzje ZUS - odmowa świadczenia renty rodzinnej.
  • Data: 2005-12-26 22:25:40
    Temat: Re: Skarga na decyzje ZUS - odmowa świadczenia renty rodzinnej.
    Od: "dan" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:039e.00000156.43b06a9e@newsgate.onet.pl...

    > Sorry , najwyrazniej nie zrozumiałem - istotnie skorzystałem z prawa
    > zwrócenia
    > się do prezesa zusu o przyznanie swiadczenia na szczególnych warunkach.A
    > ostatnia decyzja odmowana wraz z pouczeniem dotyczyła własnie tego.
    > W zwiazku z tym nie mam już mozliwosci do zwrócenia się do sadu pracy i
    > ubezpieczeń społecznych?

    Tej decyzji n ie mozna zaskarzyc do sadu pracy i ubezpieczen spolecznych. Ja
    zaskarza sie zgodnie z pouczeniem do WSA za posrednictwem zusu. Natomiast w
    decyzji o wstrzymaniu wyplaty swiadczenia winno byc , w mojej ocenie,
    pouczenie o prawie wniesienia od niej odwolania do sadu pracy i ubezpieczen
    spolecznych (za posrednictwem zus) , w terminie miesiaca od jej doreczenia.
    I tamta decyzje nalezalo zaskarzyc wlasnie do sadu pracy i ubezpieczen
    spolecznych. To tamta decyzja naruszala prawo , bo w mysl przyjetej wykladni
    renta nalezala Ci sie. Decyzja prezesa zusu o odmowie przyznania prawa na
    szczegolnych warunklach pewnie jest zgodna z prawem, bo szczegolne warunki
    zapewne nie wystepuja. Ale tak czy owak zaskarzyc ja trzeba , byc moze
    chwyci.

    Dan.