  • Data: 2002-02-06 19:25:38
    Temat: Re: Skanowanie portów
    Od: "hash" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To sa jedynie teoretyczne rozwazania.
    > Kazda aplikacja internetowa moze udostepniac twoje zasoby dyskowe na
    > zewnatrz.

    no tez trzeba pilnowac i uwazac co sie instaluje

    > Robi tak np. firewall u kolegi, ktory zbiera raporty i je wysyla do
    > centrali.

    wywalic ten firewall , firewall moze miec jedynie mozliwosc sprawdzenia
    uaktualnienia

    > Rownie dobrze aplikacja internetowa moze o nic nie pytac i kopiowac
    > pliki z dysku na inny komputer w sieci.

    to juz jest cos "trojano podobnego"

    > Nikt nie pisze juz backdoorow, poniewaz jest to temat z przeszlosci.

    oj to musze cie zmartwic bo pisze....

    > Dzisiaj sciagasz z internetu jakas tam aplikacje, ktora cos tam robi lub
    > powinna robic
    > i ta aplikacja moze zawierac backdoor lub nie.

    to tez

    > A to juz zalezy wylacznie od jej autora.
    > I backdoor moze sie uaktywnic raz w roku, a moze gdy wejdziesz na
    > specjalna strone www.

    np. cookies takze nie sa 100% bezpieczne (ktore zaloze sie ze masz wlaczone
    u siebie:P)

    > I dlatego pisze ze wszystkie porty sa otwarte, gdyz taka jedna aplikacja
    > internetowa
    > moze symulowac dowolna aplikacje korzystajaca z dowolnego portu i
    > dowolny port otworzyc.

    no i co? co to ma do rzeczy, ty pisales ze wszystkie porty sa otwqarte co
    jest nieprawda - otwarte beda jesli cos bedzie je otwieralo/korzystalo

    > Jezeli wiesz, w jaki sposob sprawdzic i zweryfikowac, czy aplikacje
    > sciagnieta z internetu nie zawiera backdoora to zechciej mi to wyjawic.

    masz antyviry, ew. mozesz sprawdzic sume kontrolna pliku...

    > Ale gdy w tym celu uzywasz aplikacji z interfejsem graficznym to moze
    > byc tak jak u znajomego,
    > ze firewalls czesto zmienia sam swoje opcje i raz otwiera sam pass lock
    > a innym razem pozostawia otwarty.

    szajsny ten firewall

    [...]
    > Kolejne kraje sie przylaczaja do koalicji a pozostana jedynie nieliczne
    > poza nia.

    no i coto da ze ebda monitorowane sieci skoro taki robak moze uzywac
    wadliwego softu np. pewnej formy na "M"

    > Te ktore podpisza umowe koalicyjna same beda kontrolowaly
    > rozpowszechnianie wirusow, robakow u siebie, na swoim terytorium.

    LOL, tzn twierdzisz ze internet bedzie podzielony na granice ?:->>>

    > Ja nie mam czasu, ale takie aplikacje juz zostaly napisane, a skoro
    > istnieja
    > to nalezy uznac, ze wszystkie porty sa otwarte w zaleznosci od
    > okolicznosci, ktore moga pozostawac poza kontrola uzytkownika komputera
    > sieciowego.
    > I z tego powodu nalezy traktowac komputer internetowy jak publiczny,

    nie, nie nalezy uznawac ze wszystkie porty sa otwarte dopoki nie sa otwarte
    :]

    > A aplikacje, tworcy aplikacji, beda zdalnie monitorowali uzywanie tych
    > aplikacji zgodnie z licencja,

    juz jest zjwaisko spyware, ale nie jest to lubiane wiec takie nie chciane
    "bajery" usuwam :>

    > automatycznie dokonywali updatow przez siec i
    > ten komputer internetowy, ktory nie wymieni codziennie lub co tydzien,
    > miesiac raportow z kilkoma serwerami
    > ten utraci dostep do sieci.

    w twojej sieci moze tak bedzie (jesli jakas postawisz)

    > Raporty moga zawierac rozbudowane logi z analiza preferencji,
    > zainteresowan, zapisem numerow licencji uzywanego oprogramowania.

    a moze zdjecie z przed monitora i od razu Rentgen tez?

    --
    Dariusz @ pl.soc.prawo