    From: Dariusz <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skanowanie portów
    Date: Tue, 05 Feb 2002 01:40:54 +0100

    Nie znam.
    Najlepiej sie zapytaj u zrodla o podstawy prawne takiej dzialalnosci.
    Prawna definicje skanowania portow podalem.
    Zrozumiale, ze skanowanie kontentu serwera powinno byc dokonywane ze
    formalna a nie domniemana zgoda.

    A na jakiej podstawie skanuje ftp, mowisz ze loguje sie jako anonymous

    Znalazlem wlasnie regulamin Plikoskopu.
    "
    7) jeżeli chcesz zastrzec dostęp do swoich zasobów FTP, daj nam znać.
    Jeżeli nas nie poinformujesz, nie będziemy w stanie poinformować robotów
    PLIKoskopa, aby nie indeksował Twoich serwerów FTP, co będzie skutkowało
    ich ponownym zaindeksowaniem;
    "
    "
    2) PLIKoskop jest własnością firmy Internauci sp. z o.o. i jest
    chroniony przez polskie i międzynarodowe prawo
    dotyczące ochrony własności intelektualnych;
    "

    Ale czy autorom programu nie przyszlo do glowy, ze to pliki zgromadzone
    na komputerach wpierw podlegaja
    ochronie wlasnosci intelektualnej i prawu autorskiemu i trudno sie
    doszukac domniemanej zgody na ich
    dystrybucje ze posrednictwem strony trzeciej, bez uprzedniej formalnej
    zgody ich posiadacza ?

    I czy punkt 7) nie powinien przestac traktowac wszystkich biorcow
    kontentu ftp, jako domniemanych dawcow

    Czy wzor Napstera musi byc powielany, gdy dzialalnosc Napstera zostala
    sadownie zakazana ?
    Jezeli na ftp znajduja sie pliki mp3, to mamy tutaj do czynienia z
    modelem Napstera, tylko czy legalnym ?

    Czy legalne jest skanowanie takze pirackiego oprogramowania
    zgromadzonego na ftp i publiczne udostepnianie informacji o miejscu jego
    skladowania ?

    Bylbym zobowiazany jezeli ktos potrafi skomentowac tego typu dzialalnosc
    od strony prawnej.

    Moje propozycje to zmiana regulaminu:

    "
[...]
    7) jeżeli chcesz umozliwic dostęp do swoich zasobów FTP, daj nam znać.
    Jeżeli nas nie poinformujesz, nie będziemy w stanie poinformować robotów
    PLIKoskopa, aby indeksowały Twoje serwery FTP, co będzie skutkowało ich
    niezaindeksowaniem;
    "

    30) Umozliwiajac dostep do swoich zasobow FTP jednoczesnie oswiadczasz
    ze jestes upowazniony do udostepniania zgromadzonych programow,
    materialow w celu ich rozpowszechniania i takie rozpowszechnianie przez
    kopiowanie nie narusza umow licencyjnych o zakazie rozpowszechniania,
    ktore sa zalaczone do programow lub ktore sam zawarles.

    Jacek