  • Data: 2002-02-05 14:48:23
    Temat: Re: Skanowanie portów
    Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    hash wrote:

    > jesli nie masz softu u siebie ktory bedzie je wykorzystywal to sa
    > ZAMKNIETE
    > jak ty to sobie wyobrazasz (twoja wypowiedz) jakby wszystkie byly
    > otwarte? jak wielki musialbym miec HD aby pomiescic soft ktory to
    > uzywa? ile czasu bym musial poswiecic na zabezpieczenie tego, (akurat
    > blokowanie
    > *.katowice.sdi.tpnet.pl na 119 trudne by nie bylo :D - albo nie
    > przeciez twoje wypowiedzi sa super, kazdy jak uslyszy ze gdzies sie
    > wypowiadasz to zaraz tam leci zobaczyc :)))
    Bilety beda sprzedawane w kasach w ramach przedsprzedazy.

    Czy tak trudno to zrozumiec takiego inteligentnemu mlodemu czlowiekowi
    ze wszystkie porty sa najpierw otwarte, a dopiero nasze dzialanie moze
    sprawic ich zamkniecie ?
    Czy tak trudno mlodemu inteligentnemu czlowiekowi zrozumiec, ze w wyniku
    zaniechania zamkniecia,
    wszystkie porty pozostana otwarte.
    Czy naprawde tak trudno jest wyobrazic sobie mlodemu inteligentnemy
    czlowiekowi,
    ze jedna aplikacja moze realizowac w sobie wszystkie protokoly ?

    Czy to jest naprawde intelektualnie tak trudne, ze trzeba ukonczyc
    najpierw psedskole ?
    Czy zdolnosc myslenia abstrakcyjnego zanikla calkiem na usenecie ?
    Czy naprawde to ja musze napisac ten program ktory obsluzy wszystkie
    protokoly i ujawni ze wszystkie porty sa aktywne i otwarte ?

    Czy naprawde nie moze tak byc, ze standardowo wszystkie porty sa
    zamkniete, a jedynie swiadome
    aktywne dzialanie je otwiera ?
    Czy naprawde tak trudno zrozumiec ze egzystuja dwa swiaty.
    W jednym dawca jest kazdy na mocy ustawy, kto nie wyrazil sprzeciwy,
    czyli zostaje sie dawca przez zaniechanie, a w drugim dawca sie zostaje
    po wyrazeniu zgody, czyli w wyniku aktywnej czynnosci a nie zaniechania.

    Czy naprawde zatem tak trudno jest przyjac jako obowiazujacy standard
    bezpieczenstwa internetowego,
    ze wszystkie porty sa zamkniete tak dlugo, jak dlugo ich sami nie
    otworzymy,
    i ze kazdy program, aplikacja standardowo powinna byc wyposazona w swoj
    mini firewall,
    ktora ja bedzie odcinal od sieci lub dozwalal na dostep ?

    Czy to naprawde jest takie skomplikowane i trudne do zrozumienia ?

    > to co uzywasz jest otwarte, jeslibym stawial serwer to wystarczyly by
    > mi smtp, http ew. nntp - poco wiecej?!
    > reszte sie profilaktycznie blocknie i tyle!
    Dokladnie, ale na odwrot.
    Profilaktycznie wszystko jest blokniete, za wyjatkiem tego co sie
    otworzy za nasza zgoda.

    > hehe :]
    ROTFLMAO [blablabla]
    ROTFLMAO [blablabla]
    ROTFLMAO [blablabla]
    ROTFLMAO [blablabla]

    > nie, a ty Klopo-Klopo ?

    > podstawowe pytanie, ile trzeba bedzie DOPŁACIĆ ( :) ) aby ktos (a
    > przynajmniej wiecej osob, - masochisci sie nie licza) to przeczytal?
    > bo ja bym sobie nie dal tego za darmo wcisnac...
    Dokladnie.
    Nie chciales za 2 zl, a juz za 200 zl nie bedziesz mial wyboru.

    > sa to glownie viry wykorzystujace wadliwe oprogramowanie micro$oftu
    Czy z tego wynika, ze uwazasz informatykow zatrudnionych przy sieciach
    opartych na windzie
    za gorszych, gorszej wyksztalconych, slabiej przygotowanych ?

    > reakcja jest tyle ze co ty myslisz? ze kazdy ma zamiar patchowac soft
    > jak tylko wyjdzie update?
    Dokladnie jest w linuxie.

    > IIS - tak,
    > a jak chcesz miec prywatny serwer... powiedzmy na linuksie - sam
    > zabezpieczasz

    Czy naprawde wierzysz ze linuksowe serwery sa lepiej zabezpieczone ?
    Na jakiej podstawie dokonujesz takiej generalizacji ?
    Sa tak zabezpieczone jak sa zabezpieczone, jak je zabezpieczy admin.
    A jak slabo zabezpieczy to beda slabo zabezpieczone.

    > to zalezy dla kogo...
    A dla kogo nie jest ?
    wylaczajac doskonale zabezpieczone komputery odlaczone od netu.

    > nie, wcale nie jest , a to co powiedziales powyzej to po prostu
    > docinka z twojej strony tak samo jak ja moge powiedziec ze... nie nie
    > powiem, powiem za to cos innego...
    A mow sobie.
    W demokracji jest wolnosc slowa.

    > [0 docinek tu jest]
    sluchamy

    > zal mi ciebie, tzn widze ze chcesz "dobrze" piszesz duzo,
    > najwyrazniej sadzac ze jak napiszesz kilkadziesiat kilobajtow tekstu
    > to racja bedzie po twojej stronie...
    zal mi ciebie, ze tak uwazasz

    > zal mi ciebie bo... wydaje mi sie ze jestes smutny czasem... jak to
    > czytasz tzn swoje posty ( np. wypowiedz nt. tcp, domyslnie otwartych
    > portow) i widzisz ze nie masz racji, bezskutecznie starasz sie to
    > udowadniac "moze mi sie uda" ale nieststy nei wychodzi :*(
    zal mi ciebie, ze tak uwazasz

    a od jutro firewalle poszly won.

    > ale jak widac zawsze masz ostatnie slowo... tzn garsc KB...
    > no coz, nie bede sie wiecej zastanawial nad toba... rob jak uwazasz,
    > tylko czy jest sens wypowiadania sie nt. czegos o czym sie racji nie
    > ma?
    zal mi ciebie ze tak uwazasz

    > (btw, czytales moze pl.comp.os.security ? )
    A jest w ogole taka grupa ?
    Wszedlem do katalogu i mam grupe pl.comp.security i pl.comp.os
    pl.comp.os.security nie ma
    Sprawdzilem w Google i tez nie maja tej grupy.
    Widocznie znow cos pokreciles.

    Roznica miedzy nami w zakresie podejscia do security jest nastepujaca.
    Ty radzisz rolnikom mieszkajacym na podmoklym terenie, aby za kazdym
    razem gdy nadejdzie wielka woda,
    budowali waly wokol domow,
    a ja mowie ze te waly nie trzeba budowac, lecz uregulowac rzeke i
    wybudowac jeden wal wzdluz koryta rzeki,
    aby wszyscy uzyskali ochrone.

    Ty mowisz, ze kazdy musi dbac o swoj serwer, zamykac porty,
    administrowac zasobami
    a ja mowie, ze wszystkie porty musza pozostawac tak dlugo zamkniete, az
    uzytkownik ktoregos sam nie otworzy, swiadoma wola, a nie prze
    zaniechanie.

    Ty mowisz ze kazdy jest dawca kontentu, a ja mowie, ze ten jest jedynie
    dawca kontentu, kto na to wyrazil
    swiadoma zgode, a nie przzez zaniechanie.

    Dlatego zyjemy w dwoch swiatach.
    Ty mowisz ze samochody trzeba zabezpieczac, instalowac alarmy, a ja
    mowie ze nalezy produkowac tylko takie,
    ktore uniemozliwiaja ich otwarcie przez osoby postronne.

    Czyli kupujac szybe do okna chce kupowac szybe bez rys, wad,
    a nie kupowac wadliwa , aby nastepnie wyniku dlugotrwales i
    czasochlonnej obrobki uzyskala przezroczystosc, a rysy , pekniecia, wady
    zniknely.

    Zatem dokladnie tak jest z internet security.
    Nie ma potrzeby codziennie skanowac komputerow przed wirusami,
    instalowac firewalle, chronic, zabezpieczac zasoby, nalezy wdrozyc taki
    system bezpieczenstwo w ktorym to
    osoba nieprawniona samodzielnie powstrzymuje sie od wschodzenia w
    posiadanie materialow, informacji, ktore nie sa dla niej skierowane.
    I to wszystko.

    I po wdrozeniu takiego systemu, od jutra mamy bezpieczny internet,
    mieszkan nie musimy zamykac, gdyz ich nikt nie okrada, nie musimy
    instalowac alarmow w samochodach , gdyz ich nikt nie kradnie.

    A ty mowisz nie.
    Zyjmy nadal na terenie zagrozonym powodziami, okopujmy sie, budujmy
    waly, abysmy ciagle mieli zajecie tymi samymi powtarzalnymi
    czynnosciami, wykonywanymi monotonnie i bez konca.

    Czyli ciagle chcesz nas leczyc z wirusow, robakow, trojanow, oferujac
    liczne drogie kuracje, mieszanki ziolowe, leki.
    I juz zapomniales ze mozliwy stan, gdy wszyscy bedziemy i jestesmy
    zdrowi i nie potrzebujemy sie juz bronic przed wirusami, robami, bo one
    juz nie istnieja.
    Wszystkie porty w komputerach mamy zamkniete i nic nam nie zagraza.

    Twoj wybor , ktory z dwoch swiatow wybierzesz.

    Jacek