    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: Skanowanie DO przez bank.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sun, 5 Jun 2011 20:05:25 +0200

    Dnia Sun, 05 Jun 2011 19:46:27 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Dokłanie. PESEL mógłby wystarczyć. Choć z poprawką że w kraju w którym
    > stado debili wydało ileśtam identycznych peseli może to być utrudnione.

    Uspokoję Cię - identyczne numery DO też są...
    ;-)

    A było to tak: poszłam ja sobie raz do PKO BP wypłacić pieniądze w okienku
    (w bankomacie mam limit dzienny, a potrzebna była wyższa kwota - 3000 zł
    dla fachmana od remontu za robotę). Pani poprosiła o dowód, wpisała jego
    serię i numer do kompa, zatwierdzila transakcję wypłaty 3000 zł i poprosiła
    o podpisanie kwitka. Po czym stwierdziła, że... podpis nie taki.

    Ponieważ rzadko wypłacam pieniądze w okienku, to pomyślałam, ze może jako
    wzór podpisu w banku dałam pełny podpis, a nie skrócony (choć dałabym wtedy
    głowę, ze raczej skrócony). Podpisałam drugi raz - pełnym imieniem i
    nazwiskiem - i znów źle.
    Pani sprawdziłą PESEL - też się nie zgadzał.
    Dopiero WTEDY zerknęłam na imię i nazwisko wypłacającego na kwitku -
    widniały tam dane INNEJ OSOBY! - ale nr dowodu w kompie się zgadzał!
    Po chwili konsternacji doszłyśmy do tego, że w ewidencji PKO figurują dwie
    RÓŻNE osoby o tym samym numerze DO, a różnych PESEL.
    Jak się to stało?
    Ano owa pani, z której konta pobrano dla mnie 3000, ma DO różniący się od
    mojego tylko jedną literką w serii, cały numer zaś jest ten sam! Ta jedna
    INNA literka to moje "J", a jej "I", które wpisano pomyłkowo jako "J" w jej
    danych... No i tak sobie było do chwili tej wypłaty.
    Co sie wtedy narobiło, to lepiej nie opisywać, dość że wspomnę, iż wezwałam
    kierowniczkę, aby mi poświadczyła, iż NIE pobrałam żadnej kwoty z konta
    tamtej pani. Wszak nikt mi nie gwarantował, że nie okaże się po moim
    wyjściu, iż transakcja nie została anulowana, a pani kiedyś spyta PKO, co
    to za operacja wypłaty się odbyła... i że pani nie przyjdzie do mnie po
    zwrot pieniędzy!

    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei