  • Data: 2011-06-05 19:39:55
    Temat: Re: Skanowanie DO przez bank.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 6/5/2011 1:25 PM, Sebastian Biały wrote:

    > Czyli nie osobę tylko formę/sposob/szczegół autoryzacji.

    tak.

    > Upps, numer
    > dowodu nie ma nic wspolnego z Kowalskim i nie ma sensu go używać od
    > identyfikacji Kowalskiego. Błedem jest samo przetwarzanie tego numeru w
    > kontekście osoby.

    Ma wspólnego.
    Jest przypisany do Kowalskiego.

    > Dlatego numeru tego nie ma sensu przetwarzać i pamiętać. Jest zbędny już
    > za 2 minuty kiedy zgubie ten dowód.

    Nie. Może się kazać potrzebny, kiedy kowalski okaże się nie być kowalskim.
    Dlatego informację o tym jakim dokumentem się idetyfikował jest istotna
    nie tylko w czasie identyfikacji, ale również po.

    > Chodzi o to że *istniał* dokument w momencie okazania który potwierdził
    > tożsamość osoby. 2 mintu później nie istnieje bo uległ tunelowaniu przez
    > kratkę ściekową. W momencie okazania był, a potem, *puf*, nie ma. Bank
    > ma dane które bez jego wiedzy mogą się mieniać. A potem kretynizmy typu
    > "kient jest zobowiązany w ciągu 2 tygodni uaktualnić ...." itp.

    jak wyżej. Nie tylko że istniał, ale również jego cechy, w szczególności
    numer.

    > No wiec po co bank/urząd *zapisuje* numer dowodu? Zamierza go potem
    > przetwarzać? Po co?

    jak wyzej
    w celu dowodowym, gdyby sie okazało, że coś nie tak.

    przychodzi pan kowalski i stwierdza, ze ma puste konto.
    a bank potrafi tylko stwierdzić, że był jakiś gościu (np. brat bliżniak)
    i że dokument, który gościu okazał identyfikował tego gościa w momencie
    okazania.

    Ale, bank nie jest w stanie powiedzieć nic na temat dokumentu, po za
    faktem, że był ok.