  • Data: 2011-06-05 19:38:06
    Temat: Re: Skanowanie DO przez bank.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-06-05 21:22, Liwiusz wrote:
    > Powód jest prozaiczny i nie trzeba być geniuszem, aby na niego wpaść.
    > Identyfikacja egzemplarza dowodu osobistego może być jednym z dowodów w
    > późniejszej sprawie o zapłatę (i nie tylko).

    A dlaczego nie wystarczy zeznanie pracownika że dowód był autentyczny,
    śliczny i ze zdjęciem?

    > I później można zweryfikować informacje o tym, ze w danym czasie ten
    > dowód był/nie był skradziony itp.

    A czemu nie można tego zrobić *dokładnie* w momencie załatwiania sprawy?
    Ostatnie wydawalo mi się że w banku mają jakies komputery a może nawet i
    sieć.

    A np. czy okaziciel to nie jest zlodziej? Wystraczy PIN do dowodu aby
    wyeliminować większośc tego typu wypadków. Albo odcisk palca. Skan
    tęczówki. Układ żył w palcu. Cokolwiek cieżkie do podrobienia bez chirurga.

    A my dalej jak w średniowieczu bazujemy na trywialnym w podrobieniu
    podpisie zakładając naiwnie że nie da się go podrobić i na tej solidnej
    podstawie można wypłacić 100tyś zł na żądanie. I oczywiscie na
    panieńskim nazwisku matki podawanym na byle gównianym druczku w byle
    gównianym urzędzie.

    > Ktoś na przykład twierdzi, że w tym czasie tego dowodu już nie posiadał,
    > bo już go utracił i ma na to wiarygodny dowód. Albo jeszcze nie był w
    > jego posiadaniu, bo nie odebrał go z urzędu.

    I to że nie odebral z urzedu nie nieweryfikowalne w żaden sposób. Nawet
    w epoce internetu. Nawet po 3 milisekundach po zapytaniu urzedu ze
    strony banku. Nie da się po prostu i już. To nie jest możliwe. Nijak...

    > Albo ktoś zgłosił kradzież dowodu, następnie wziął kredyt posługując się
    > nim

    I nie istnieją w dzisiejszym świecie *żadne* możliwości techniczne aby
    ten fakt zgloszenia kradzieży był dostepny natychmiast dla wszelkich
    ważnych instytuacji, prawda? Po prostu nie da się i już. Zupełnie jak z
    kartami. Ukradli kartę, ale system przyjmie zgłoszenie za 3 dni ...
    Cholernie powolne te bity na łaczach.

    A teraz na serio: nie usprawiedliwiajmy kompletnego braku kompetencji
    ludzi tworzących takie mechanizmy jak dzisiaj. To *zwykła* ale ogromna
    niekompetencja i średniowiecze. Dzisiaj wszystko można zweryfikować
    *natychmiast*. W ciągu milisekund. Fakt ze tego nie można zrobić w
    rzeczywistym świecie zazwyczaj sprawadza się do problemu typu "a my nie
    wiedzieliśmy że można" albo "znowy wygrał Prokom i nic nie działa,
    będzie za pół roku".