  • Data: 2011-06-05 18:25:46
    Temat: Re: Skanowanie DO przez bank.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-06-05 20:14, witek wrote:
    > Pośrednio ma. Określa jaki dokument został uzyty do identyfikacji osoby
    > w momencie zakładania konta.

    Czyli nie osobę tylko formę/sposob/szczegół autoryzacji. Upps, numer
    dowodu nie ma nic wspolnego z Kowalskim i nie ma sensu go używać od
    identyfikacji Kowalskiego. Błedem jest samo przetwarzanie tego numeru w
    kontekście osoby.

    > Istotne jest co jest "tu i taraz" i co posłużyło do stwierdzenia, że
    > osoba która twierdzi, że nazywa się kowalski faktycznie tym kowalskim jest.

    Dlatego numeru tego nie ma sensu przetwarzać i pamiętać. Jest zbędny już
    za 2 minuty kiedy zgubie ten dowód.

    > Chodzi o to, żeby zapisać JAKI to dokument jest prawidłowy w momencie
    > okazania.

    Chodzi o to że *istniał* dokument w momencie okazania który potwierdził
    tożsamość osoby. 2 mintu później nie istnieje bo uległ tunelowaniu przez
    kratkę ściekową. W momencie okazania był, a potem, *puf*, nie ma. Bank
    ma dane które bez jego wiedzy mogą się mieniać. A potem kretynizmy typu
    "kient jest zobowiązany w ciągu 2 tygodni uaktualnić ...." itp.

    > przypomnę, że odpowiadałem na pytanie po co zapisywać numer dowodu a nie
    > po co zapisywać jego obraz.

    No wiec po co bank/urząd *zapisuje* numer dowodu? Zamierza go potem
    przetwarzać? Po co?