  • Data: 2023-01-01 16:56:53
    Temat: Re: SM sobie pogrywa (tzw. system MOL)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.01.2023 o 16:01, J.F pisze:

    > No ale tu szczesliwie prawo bylo za Tobą.
    >
    > Tylko czy to oswiadczenie woli? No moze i tak, w koncu zmiana cennika.
    >
    > A teraz sie np banki wycwanily i "klient ma obowiazek co najmniej raz
    > w miesiacu logowac sie na swoje konto internetowe".

    No i powiedzmy, ze tak jest. Sądzisz, że w razie problemu opublikowanie
    czegoś na tej stronie będzie równoznaczne z doręczeniem? A jeśli mi
    ukradną komputer i nie będę miał jak się zalogować?

    > No ale co - obowiązek im sie skonczyl czy co?
    > Sie wyprowadzales, to moze i sie skonczyl, ale jakbys sie nie
    > wyprowadzil?
    > Obowiazek swiadczenia maja, ale czy cena ustalona, czy moze ulec
    > zmianie? Np o inflacje ... albo z powodu powiekszenia ilosci kanałów
    > ?

    Było to ćwierć wieku temu, ale ogólnie wo wyglądało tak, ze pakiet
    podstawowy, czyli to, co było dostępne z przekaźników mieli obowiązek do
    każdego mieszkania dostarczać darmo. W zamian za to Spółdzielnia nie
    pobierała od nich opłaty za udostępnienie infrastruktury.

    Jak chciałeś coś więcej, to już zawierałeś umowę i płaciłeś. Teraz od
    lat mam platformy cyfrowe, ale jak się tym interesowałem, to technicznie
    bywały takie rozwiązania, że przykładowo były dwie sieci równolegle i
    jak zawarłeś umowę, to Cię przepinali na tę wypasioną. Albo była jedna
    sieć i dekoder, który wpinałeś w kabel antenowy.

    Tyle, ze mieszkańcy też kombinowali różnie. Jeden wykupywał abonament i
    potem ten sygnał dzielili pomiędzy mieszkaniami przykładowo. Albo jakiś
    magik włamywał się w infrastrukturę i wpinał kabelek w tę "wypasioną "
    sieć - zresztą przeważnie robi to za "dodatkową opłatą" pracownicy tej
    platformy.

    --
    Robert Tomasik