eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRuch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo › Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
  • Data: 2008-11-03 23:17:06
    Temat: Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    Od: armar <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > A możesz zajrzeć do tego PoRD który z checią powołujesz
    > i sprawdzić, czy w tym przypadku pierwszeństwo dotyczy:
    > - *dróg*
    > - *jezdni*
    > - *kierunków*
    > - *pasów ruchu*
    > i nas upewnić, że wiesz co piszesz?

    Art 25 dotyczy *kierunków*. :)
    Kierunek na jezdni jest przyporządkowany do określonych
    *pasów ruchu*.
    Pasy ruchu można zmieniać dowolnie tam, gdzie nie jest to zabronione.
    Zabronione jest zmienianie pasów tam, gdzie zmiana pasa mogłaby
    wprowadzić zagrożenie w ruchu drogowym.
    Konkretnie w tym przypadku - zabronione jest zmienianie pasów
    na skrzyżowaniach i tuż przed nimi.
    Zakaz zmiany pasa ruchu (i jednocześnie zmiany kierunku jazdy)
    jest realizowany białymi liniami ciągłymi między pasami ruchu
    w obrębie bezpośredniego dojazdu do skrzyżowania.
    Każdy kierowca ma prawo oczekiwać, że inni kierowcy
    tego przestrzegają.

    I póki co tej wersji się trzymam, bo jedyną tezą jaka jest
    w obronie kierowcy z północy jest to, że jadąc "w kierunku na wprost"
    miał pierwszeństwo i wszyscy powinni mu ustępować.
    Tylko, że on nie jechał na wprost!
    Jechał po pasie do skrętu w lewo i gdyby nie olewał znaków drogowych,
    to by skręcił w lewo i nic by się nie stało.
    Nikt go nie zmuszał do tego, by wjeżdżał na lewy pas,
    a potem na skrzyżowaniu wprowadzał w błąd pozostałych kierowców.
    Wiedział doskonale, że kierowca z naprzeciwka
    będzie skręcał w lewo, a widząc, że on również wybrał
    pas do skrętu w lewo, to może nastąpić zderzenie.
    Widząc, że tamten już skręca w lewo mógł przyhamować,
    bo uważam, że MAYkel pierwszy skręcił w lewo
    zanim drugi zaczął zmieniać pas.

    > Podpowiem, że sam sobie poczytałem tak z ciekawości przy zupełnie
    > innej dyskusji - pytania, czy kierowca wyjeżdżający "wyjazdem"
    > na drogę ma ustąpić:
    > - rowerowi jadącemu po ścieżce rowerowej "a kierowca nie wie
    > że tam przy chodniku jest ścieżka"
    > - rowerowi jadącemu po chodniku (czy jest "śmieszka" czy nie)
    > - kierowcy (innego) samochodu jadącemu po chodniku lub ścieżce
    >
    > I po tym czytaniu (takoż sprawdzeniu że różnie bywa również
    > w opisach znaków) jakoś tak bardziej zwracam uwagę na to
    > co piszę, a ściślej którego pojęcia używam :)

    Masz na myśli to, że kierowca z północy niejako włączał się
    do ruchu w kierunku N-S, gdy zmieniał pas na skrzyżowaniu?
    Konkretnie:
    Art. 17. 1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy
    po postoju lub zatrzymaniu się nie wynikającym z warunków
    lub przepisów ruchu drogowego oraz przy wjeżdżaniu:
    3) na jezdnię z pobocza lub innej części drogi,
    ?

    > Jak to stwierdziłeś: "miał pierwszeństwo Z PASÓW", tak?
    > Acha.
    > ;)

    Skręcający w lewo miał wolną drogę, dopóki ten z północy
    nie zmienił kierunku jazdy.
    Zmienił kierunek niezgodnie z przepisami, bez uprzedzenia
    i w taki sposób, że zagroził bezpieczeństwu ruchu na drodze.
    Bezpośrednim następstwem zmiany kierunku jazdy było zderzenie
    więc w sumie nie wiem o czym tu dyskutować...
    ale lubię czytać Twoje wypowiedzi, bo są zawsze interesujące. :)

    --
    Pozdrawia Marek