eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRuch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo › Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
  • Data: 2008-11-04 08:57:33
    Temat: Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > został złamany OSTATNI - a to jest akurat przepis
    > o ustąpieniu pierwszeństwa przez jadącego w lewo.

    no i tu jest wlasnie problem, bo on nie mial komu ustepowac pierwszenstwa,
    nikogo nie bylo z jego prawej strony jadacego prosto, bo pas do jazdy prosto
    byl zablokowany i fizycznie nie bylo na nim samochodu, jak dla mnie ostatnim
    zlamaniem przepisu byla wlasnie zmiana pasa bez sygnalizacji i to bylo
    przyczyna kolizji

    > Ale BYŁ.

    no tak, ale to rowniez prowadzi do absurdu ze ktos wjedzajacy na
    skrzyzowanie na czerwonym swietle z twojej prawej strony, nie jest sprawca
    wypadku tylko ty, bo ty byles ostatnim lamiacym przepis i nie ustapiles mu
    pierwszenstwa, a ide o zaklad, ze wtey wszyscy ci, ktorzy tak zgodnie
    twierdza w tym watku, ze calkowita wina jest skrecajacego w lewo, krzyczeli
    by, ze wina jest tego co wjechal na czerwonym i raczej nie znajdzie sie
    policjant, ktory orzeklby twoja wine, bo nie ustapiles pierwszenstwa
    pojazdowi z prawej

    > A z tych wynika proste pytanie: czy w razie niezłamania
    > ostatniego przepisu który został złamany doszłoby do
    > wypadku?

    to jest dopiero aburd, jak z wjazdem na skrzyzowanie na czerwonym, rozumiem
    o co ci chodzi, ale jak sam widzisz, wedlug tej interpretacji moge spokojnie
    wjezdzac na czerwonym, tylko pilnowac musze czy po prawje kogos nie mam, bo
    jak bedzie po lewej, to i tak jego wina