eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRuch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo › Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
  • Data: 2008-10-29 13:58:31
    Temat: Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    szerszen wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > news:ge9m77$vci$2@news.onet.pl...
    >
    >> Zazwyczaj tak.
    >
    > zazwyczaj tak, co?

    Zapytałeś się, czy zmieniam pas ruchu lub kierunek jazdy (w kontekście
    stania na pasie do skrętu). Odpowiedziałem, że zazwyczaj tak (bo przyczyn
    stania na pasie może być trochę więcej, np. wóz mi się "rozkraczył").

    > w tym przypadku kierujacy pojazdem ktory w efekcie pojechal prosto, nie
    > mial wlaczonego kierunkowskazu, wiec nie sygnalizowal zmiany
    > pasa/kierunku,

    Istotnie,

    > zatem pytjacy mial prawo przypuszczac, ze skoro porusza sie
    > pasem do skretu w lewo i nie ma wlaczonego migacza, to bedzie skrecal w
    > lewo tak jak mu nakazuja znaki i jak go pas prowadzi,

    No strasznie pokrętna logika: skoro nie sygnalizował to skręci :).

    Zwróć uwagę, że dla pytającego jedyną wiarygodną daną na temat tego czy
    jadący z naprzeciwka będzie skręcał czy jechał prosto - jest migacz
    jadącego z naprzeciwka.

    > natomiast delikwent
    > poruszajacy sie z przeciwka, po piwersze zignorowal znaki poziome i
    > pionowe,

    To jest zupełnie nieistotne w tym kontekście sprawy - pytający nie ma prawa
    jechać wg. znaków stojących po drugiej stronie skrzyżowania (może z
    wyjątkiem znaków "ustąp pierwszeństwa", "droga z pierwszeństwem przejazdu"
    i "stop") - bo ich nie zna.

    > a po drugie zmienil pas ruchu bez sygnalizacji zamiaru takiego
    > manewru czym przyczynil sie do kolizji

    Tutaj bym ewentualnie widział jakiś punkt zaczepienia. Ale słabiutki -
    kiepsko widzę związek przyczynowo-skutkowy między brakiem migacza w prawo,
    a kolizją.

    p. m.