    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rejestracja samochodu cz 2
    Date: Fri, 2 Apr 2010 20:22:15 +0200

    news:hp39r3$3gd$1@news.onet.pl...

    > ?????
    > W jakim sensie?
    > Bo tu chodzi o fakturę jako ważny dokument dokumentujący ważną
    > transakcję.
    > W przypadku samochodu nie będzie takową sprzedaż samochodu niebędącego
    > własnością wystawcy faktury.

    To raczej oczywiste. Ale przecież Urząd nie ma wątpliwości, że
    przedsiębiorca jest właścicielem pojazdu, bo na niego jest on
    zarejestrowany.

    > Bo inna faktura jest niezgodna z prawem, a co za tym idzie nie
    > dokumentuje skutecznie zawartej transakcji kupna-sprzedaży?

    Zupełnie Cię nie rozumiem. O jakiej innej fakturze piszesz?

    > Dżisus, czy Ty rozumiesz co czytasz i piszesz?
    > Przecież nie chodzi o to kto wydrukował fakturę i w czyim imieniu (i
    > nigdy mi o to nie chodziło), tylko czy sprzedawcą (stroną umowy
    > sprzedaży) jest właściciel pojazdu

    Skoro jak autor wątku napisał samochód jest zarejestrowany na
    przedsiębiorcę, to nie bardzo Twe wątpliwości pojmuję.

    > Nie tylko tego.
    >
    > No to jak krowie na rowie:
    > Chodzi o to że widniejący w dowodzie rej. jako właściciel pojazdu Jan
    > Kowalski zamieszkały w Pcimiu, prowadzi działalność pt. Szmelc Mydło,
    > Powidło w Pacanowie i na fakturze umieści dane sprzedawcy: Szmelc, Mydło,
    > Powidło adres Pacanów, to skąd dany urząd miałby wiedzieć że
    > Szmelc,Mydło,Powidło adres Pacanów jest tak naprawdę Janem Kowalskim z
    > Picimia?

    Gdyby faktura była wystawiona tak, jak piszesz, to faktycznie byłby
    problem. Ale zasadniczo w nazwie firmy powinno w takim wypadku być imię i
    nazwisko.

    > Z przekazania ŚT będzie wiedział, z wpisu do ewidencji również.
    > I tylko o to mi szło.

    A nie prościej uczynić stosownną wzmiankę na fakturze?

    > To wtedy będzie brakować tej umowy/faktury na mocy której wszedł w
    > posiadanie pojazdu, więc słusznie nie będzie przerejestrowania.
    > Ale nie o to chodziło, tylko o normalną sprzedaż samochodu firmowego.
    > Wnioskuję z tego, że gdyby sprzedający był tylko pośrednikiem, to by
    > autor wątku o tym napisał.

    Ja jestem podobnego zdania.