    From: Wrak Tristana <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Punktowy system oceniania
    Date: Sun, 26 Aug 2007 23:53:46 +0200

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 26 sierpnia 2007 23:13
    (autor "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <4...@n...home.net.pl>):

    > To nie tak.
    > Szkola ma wewnatrzszkolny system oceniania. W przypadku Twojej szkoly
    > posluguja sie punktami (rownie dobrze mogliby przyznawac kwiatuszki).

    Nie. W przypadku mojej szkoły wybór należy do nauczyciela. Część nauczycieli
    opracowuje sobie punktowy system oceniania, a część stosuje klasyczny. Do
    tej pory stosowałem klasyczny, jednak chciałbym teraz od września przejść
    na punktowy. No więc muszę sobie go opracować. Co też czynię... Ale że
    robię to pierwszy raz....

    Na razie wygenerowałem takie coś:

    http://tristan.b7.pl/index.php/Zasady/Informatyka_20
    07

    tylko tak jak pisałem, nie wiem czy gdzieś nie jestem niezgodny z przepisami
    oraz nie wiem jak rozwiązać problem z wymaganiami edukacyjnymi. W zeszłym
    roku miałem wymagania (zgapione zresztą w większości z materiałów
    dopodręcznikowych) w tym stylu:

    http://tristan.b7.pl/index.php/Rozkłady/TI_-_LO#Wyma
    gania_na_poszczeg.C3.B3lne_oceny

    tylko teraz nie wiem jak to mam przypasować do punktowego... Bo tam każda
    pojedyncza umiejętność jest na jakąś ocenę wymagana lub nie.. A to się ma
    nijak do punktów.

    > Zasady klasyfikowania i oceniania uczniow reguluje rozporzadzenie PENiS,
    > znaczy sie MENiS, W sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i
    > promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i
    > egzaminów w szkołach publicznych z dn. 7 wrzesnia 2004.
    > Wystarczy ze przeczytasz rozdzial 2 pargraf 2 i 3.

    OK. Czytam, ale te paragrafy nic mi nie mówią na temat punktowego
    oceniania...

    Natomiast np. 4.1.1 mówi o wymaganiach edukacyjnych na poszczególne oceny.
    Do tej pory mogłem (w teorii, bo w praktyce nikt się do tego nie stosuje)
    dobrać sobie poszczególne umiejętności do sprawdzianu i wg nich je
    wyceniać. A teraz ciężko wskazać, bo ocena jest jakąś tam wypadkową z
    punktów a nie z umiejętności.

    > Innymi slowy, szkola
    > stosuje wewnatrzszkolny system oceniania inny od wszystkim znanej skali
    > ogólnej (w niej musza byc jedynie wystawione oceny koncowe), jego opis
    > znajdziesz w statucie szkoly.

    No właśnie nie znajdę...

    > Rowniez tam musza byc wlasnie wymagania
    > edukacyjne w odniesieniu do systemu oceniania stosowanego przez szkole.

    Wymagania edukacyjne przygotowuje każdy nauczyciel osobno do każdego
    przedmiotu itp.

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl