-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.prawo
Subject: Re: Przyszła mi reklama z banku.
Date: Sun, 6 May 2012 01:18:38 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 99
Message-ID: <jo4cga$g8l$1@inews.gazeta.pl>
References: <jo179u$37g$1@news.dialog.net.pl> <jo19ul$aoe$81@usenet.news.interia.pl>
<jo1aei$24v$2@inews.gazeta.pl> <jo1agu$aoe$82@usenet.news.interia.pl>
<jo2neg$hlr$1@inews.gazeta.pl> <s...@p...org>
<jo3451$clo$1@inews.gazeta.pl> <s...@p...org>
<jo41be$jt0$1@inews.gazeta.pl> <s...@p...org>
NNTP-Posting-Host: 87-205-73-48.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1336259914 16661 87.205.73.48 (5 May 2012 23:18:34 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 5 May 2012 23:18:34 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-User: ik4r3k
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:703169
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
news:slrnjqb875.a91.proteus@pl-test.org...
> On 2012-05-05, ikarek <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> wrote:
>
> [...]
>
>> Nie do końca (z tym brakiem potrzeby), bo to jednak mój operator
>> telef. wysyła mi o 7 rano SMS z cyklu "zmień abonament na droższy,
>> a dostaniesz nagą kobietę gratis". Nie kto inny, tylko on. Fakt, że ktoś
>> inny może losowo zrobić to samo, nie ma nic do rzeczy.
>
> A jak wyśle o 15 to jest ok? Reklama sama w sobie nie jest negatywna,
> a Twoja manipulacja (sugerowanie że wysyłane są wyłącznie o dziwnych
> godzinach) nie służy merytorycznej dyskusji.
Ależ oni mi przysyłają te SMSy właśnie rano, gdy śpię; a nie zawsze
niestety pamiętam, żeby wyciszyć telefon. Gdyby przysływali o 15,
to było by oczywiście trochę mniej denerwujące, natomiast chodzi
o sam fakt wysyłania mimo zakazu.
>
>> Z faktu, iż zastrzeżenie przetwarzania danych os. nie chroni nas
>> przed *wszystkimi* możliwymi atakami spamem reklamowym
>> nie wynika bynajmniej, abyśmy mieli rezygnować nawet i z tej lichej
>> ochrony, jaką mamy.
>
> Od ochrony to są środki techniczne (wyciszenie SMSów, blokada,
> czy filtrowanie SMSów z konkretnej puli numerów, filtry antyspamowe,
> nieprzyjmowanie połączeń z numerów zastrzeżonych itd.). A nie chowanie
> się pod pseudo kieckę państwa.
>
Mam inny pogląd na tę sprawę, bliższy, powiedzmy, tematowi
grupy, na której piszemy - a nie jest to grupa o środkach technicznych.
Jak już zacząłeś o manipulacji: "pseudo kiecka państwa", bardzo
dobre, pod kieckę mamy chowają się płaczliwe dzieci :)
>> Sam gorąco i z pasją nienawidzę reklam. Jest to najbardziej widoczny,
>> wciskający się wszędzie przejaw skomercjalizowanej filizofii życia,
>> zgodnie z którą trzeba stale gonić za pieniędzmi i natychmiast wydawać
>
> Ja na taki tekst odpowiadam: "życie". Ja np. nieszczególnie lubię być
> niewidomym, ale jestem i nic na to nie poradzę. A co do meritum nie mamy
> wyboru "reklamy" vs "brak reklam", więc to zdanie jest kompletnie
> bez sensu.
Nie jest. Pisałeś wyżej kpiąco o wyznawcach "Świętych Danych
Osobowych Wartych Więcej niż Rekordowa Kumulacja w Totka",
więc starałem się przekazać, że opór przeciwko wciskaniu z każdej
strony reklam może mieć inne źródło.
>
>> je na jakiś szajs, który się zaraz rozleci albo przestanie być "trendi".
>> Nie będę ciągnął tego wątku, jak ktoś mnie nie zrozumiał, to trudno :)
>
> A jak zareklamują Ci nie-szajs to jest ok? Znowu manipulacja "jak wyżej".
Nie zrozumialeś o co mi chodzi. Firmy reklamują się, aby sprzedać
swój towar. Jakość towaru, jego przydatność dla konsumenta - to
są rzeczy całkowicie nieistotne (ten przykry dla konsumenta efekt jest
do pewnego stopnia łagodzony przez "pseudo kieckę państwa", które
stworzyło przepisy o gwarancji, itd. - mniej lub bardziej skutecznie
obchodzone). W ogóle nie jest ważne, co firma sprzedaje - co to jest
za "szajs".
Natomiast konsument jest na wiele sposobów wprowadzany w błąd
i manipulowany. Po pierwsze, jakoby był podmiotem tych zabiegów,
a nie obiektem, który należy skłonić do porządanych zachowań.
Przecież stosownych technik manipulacji uczą na studiach/kursach.
Po drugie, odnośnie cech produktu ("małe druczki", ukryte regulaminy
i inne "ogólne warunki"). Po trzecie, odnośnie potrzeby używania
produktu (kup dziecku podajnik mydła z fotokomórką, bo inaczej
sprowadzisz na nie chorobę; kup pastę X, bo inaczej wyplujesz zęby;
albo pseudofarmaceutyki - temat rzeka!). Reklama, w wielu jej
przejawach, jest zwyczajnie niemoralna i kłamliwa. Co w tym dziwnego,
że niektórzy chcą się przed nią bronić?
>
>> Dlatego kibicuję osobom, starającym się ukarać te firmy, którym nie
>> wystarcza 150 legalnych możliwości wciskania swojego chłamu
>> i jeszcze muszą koniecznie sięgać po nieliczne metody, które zostały
>> zabronione.
>
> Ech. A uciążliwego komara to trzeba pierdyknąć z atomówki
> i poprawić mutacją eboli. Na wszelki wypadek. Żeby nie wstał.
Manipulujesz! A ja tylko napisałem o satysfakcji z egzekwowania
prawa :)
>
> Zią, jak Cię firma wnerwi to po prostu nie kupuj. I możesz im
> nawet wysłać list "dlaczego". A aparat prawny niech się zajmie
> czymś powazniejszym niż czyjeś problemy emocjonalne.
Oho, "problemy emocjonalne" - jest dobrze.
W innej gałęzi wątku podano przepis, na który autor tematu
może się powołać. Grupa jest o prawie, a reszta to bicie piany,
łacznie z moimi wynurzeniami.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.05.12 07:27 Alek
- 06.05.12 08:46 maruda
- 06.05.12 09:49 Marek Dyjor
- 06.05.12 09:49 Marek Dyjor
- 06.05.12 10:16 John Kołalsky
- 06.05.12 10:25 John Kołalsky
- 06.05.12 12:39 Zbynek Ltd.
- 06.05.12 12:50 Wojciech Bancer
- 06.05.12 13:03 Andrzej Kubiak
- 06.05.12 13:04 Wojciech Bancer
- 06.05.12 13:07 Wojciech Bancer
- 06.05.12 13:16 Wojciech Bancer
- 06.05.12 13:35 Zbynek Ltd.
- 06.05.12 13:52 Wojciech Bancer
- 06.05.12 14:53 Zbynek Ltd.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Sztuka Edukacji wer. 6462 - dodałem roz. z propozycją nowej ordynacji wyborczej
- Nordstrim
- obostrzenia
- ilość węzłów sanitarnych w biurowcu
- Korekta prognozy
- ROBERT GWIAZDOWSKI: PO CO NAM ZWIĄZKI PARTNERSKIE?
- Czy można orzekać po pijaku?
- reparacje
- ustawienie przetargu
- Przeszukiwanie baz i netu
- Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- Re: Jak Sejm się przygotował na M. Wosia na PO-komisji rewizją/przeszukaniem w hotelu sejmowym
Najnowsze wątki
- 2024-07-08 Re: Sztuka Edukacji wer. 6462 - dodałem roz. z propozycją nowej ordynacji wyborczej
- 2024-07-06 Nordstrim
- 2024-07-06 obostrzenia
- 2024-07-05 ilość węzłów sanitarnych w biurowcu
- 2024-07-04 Korekta prognozy
- 2024-07-04 ROBERT GWIAZDOWSKI: PO CO NAM ZWIĄZKI PARTNERSKIE?
- 2024-07-03 Czy można orzekać po pijaku?
- 2024-07-02 reparacje
- 2024-07-02 ustawienie przetargu
- 2024-07-02 Przeszukiwanie baz i netu
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-06-30 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-06-28 Re: Jak Sejm się przygotował na M. Wosia na PO-komisji rewizją/przeszukaniem w hotelu sejmowym