    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Date: Tue, 16 Apr 2019 06:34:04 +0200
    <X...@1...0.0.1>
    <5cae4388$0$476$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cae5a9e$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cae5b0d$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cae604e$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cae6829$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cae6cb8$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <q8mf14$pab$4@node2.news.atman.pl> <Z5RrE.3465$Ov5.798@fx04.ams1>
    <q8p5it$9uj$2@node2.news.atman.pl> <hhZrE.16207$5w5.2603@fx08.ams1>
    <q8qcni$p8u$3@node1.news.atman.pl> <j1btE.19494$%G7.517@fx09.ams1>

    > Trudno, ale nie wszyscy, a są potrzebni.

    Jeszcze raz napiszę - choć ludobójstwo jest terminem w miarę nowym to
    jednak zjawisko znane od dawna. Wcale nie tak rzadko celem było wybicie
    wroga do nogi. Na ogół się nie udawało, ale ze względów "technicznych".

    > Celem jest unieszkodliwienie a nie zrobienie kuku samo w sobie.

    Na tej zasadzie celem terrorysty samobójcy nie jest zabicie jak
    największej ilości osób, celem naukowca nie wynalezienie lekarstwa na
    raka a otrzymanie następnej wypłaty, celm seksu przekazanie genów (co z
    gwałcicielami?), co jest celem motocyklisty jeżdzącego wokół komina? W
    sumie po co zdobywać teren przeciwnika - pewnie jest nad tym wyższy cel
    - religia, zwycięstwo w cywilizację w realu?

    Może zamiast uprawiać filozofię, zastanówmy się co chcesz osiągnąć jak
    celujesz w kogoś i naciskasz spust - no chciałbyś go trafić, a to
    powoduje kuku.

    > Tak sobie myślę, że ani Stalin, ani Hitler to raczej nie do końca byli
    > tacy pragmatyczni najeźcy.

    Akurat oni byli do bólu pragmatyczni. Zresztą bez znaczenia - są
    najbardziej znaczącymi najeżdźcami, największego konfliktu w historii
    ludzkości - nijak nie da się ich nazwać niereprezentatywnymi z tego
    punktu widzenia. Zresztą jak pisałem - dobijanie rannych, "nie branie
    jeńców" czy nawet fizyczna likwidacja już wziętych to nie jest jakiś
    nowy koncept.

    > To nie było zabijanie dla zabijania, a dla przykładu, co by kolejne
    > poddawały się chętniej.

    Jak już pisałem - zawsze jest jakiś cel wyżej. Dojdziesz do samolubnych
    genów;)

    > Wojskowi, szczególnie zawodowi to zupełnie inna kategoria.

    Wykluczanie przypadku wojskowych z dyskusji na temat zabijania wroga na
    wojnie jest... no niereprezentatywne;)

    Shrek