  • Data: 2019-04-11 21:14:28
    Temat: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    > To chyba bardzo obok. Postaram Ci się przybliżyć, jak ten fragment
    > należy rozumieć. Ktoś, kto ma zamiar popełnić przestępstwo przy użyciu
    > broni nie będzie sobie zawracał głowy koniecznością uzyskania
    > pozwolenia. Pozwolenie i tak nie zalegalizuje jej użycia, a w dodatku
    > może pomóc w jego ujawnieniu. Taniej i bezpieczniej dla niego będzie
    > kupić pistolet nielegalnie.
    >
    > Stąd pogląd, że utrudnianie zdobycia pozwolenia zmniejsza przestępczość
    > samą w sobie jest niedorzeczny.

    Ty już tak odpłynąłeś, że kompletnie straciłeś wątek.

    Przecież nie chodzi o to, że utrudnienie zdobycia pozwolenia zmniejsza
    przestępczość z użyciem broni. Przestępca jak będzie chciał to i tak ją
    sobie załatwi, ale to wymaga dodatkowego zachodu i nie każdego
    pospolitego złodziejaszka na to stać. Chodzi o to, żeby nie zwiększać
    przestępczości z użyciem broni poprzez ułatwienie w jej dostępności.

    Chodzi o to, że ułatwienia w zdobyciu pozwolenia na broń zwiększają
    dostępność do broni w ogóle. Więcej pozwoleń, to więcej dostępnej broni
    w obiegu.

    Ktoś, kto ma zamiar popełnić przestępstwo, nie będzie sobie zawracał
    głowy koniecznością załatwiania broni na czarnym rynku, tylko sobie
    weźmie broń legalną, bo łatwo dostępną. Przecież nikt normalny tu nie
    twierdzi, że przestępca wystąpi o pozwolenie i weźmie swoją. Ukradnie
    sąsiadowi, gdy co drugi sąsiad będzie miła broń w domu.

    I wtedy każdy żul będzie mógł robić napady na kioski nie z łomem, a z
    bronią. Jak już musi napadać na te kioski, to chyba lepiej z łomem niż z
    pistoletem, bo prawdopodobieństwo zastrzelenia kogoś z łomu jest
    zdecydowanie mniejsze, niż z broni palnej.

    > Może zmniejszyć ilość przestępstw
    > popełnianych przy użyciu broni palnej, ale wówczas sprawcy użyją innych
    > narzędzi. Dostępność przedmiotów, przy użyciu których można kogoś
    > pozbawić życia jest powszechna i w praktyce nie do opanowania. Z puntu
    > widzenia ofiary różnica niezbyt wielka, czy zginie od kuli wystrzelonej
    > z broni wymagającej pozwolenia, czy czarnoprochowej, albo zgoła ugodzona
    > nożem, siekierą, szablą, albo rozjechana przez kretyna jadącego w tłum
    > ciężarówką.

    I już więcej nie pieprz bzdur o siekierach, czy że łomem też może zabić.
    Pewnie, że może. Ale zawsze jest szansa, że pani z kiosku przed łomem
    ręką się zasłoni i co najwyżej będzie miała złamaną rękę. A nie
    spotkałem jeszcze ani razu kuloodpornej pani kioskarki.

    I przecież już ci tłumaczyliśmy, że to, że możesz kogoś przejechać
    samochodem, to nie jest argument za tym, żeby ułatwiać dostępność do
    broni palnej. To, że można zabić człowieka na milion sposobów, choćby
    gołymi rękami, nijak ma się do ułatwiania dostępu do broni palnej.
    Jedno z drugim nie ma kompletnie związku i widzę, że nadal do ciebie to
    nie dociera.

    Pozdrawiam
    Piotr