  • Data: 2019-04-11 22:05:29
    Temat: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.04.2019 o 21:14, Kviat pisze:
    , to często większy problem, niż korzyść.
    > Przecież nie chodzi o to, że utrudnienie zdobycia pozwolenia zmniejsza
    > przestępczość z użyciem broni. Przestępca jak będzie chciał to i tak ją
    > sobie załatwi, ale to wymaga dodatkowego zachodu i nie każdego
    > pospolitego złodziejaszka na to stać. Chodzi o to, żeby nie zwiększać
    > przestępczości z użyciem broni poprzez ułatwienie w jej dostępności.

    Uszczegółówmy, o czym piszesz. Czemu za szczególnie złą uznajesz
    przestępczość z użyciem broni palnej? Z nozem, czy siekierą już mniej?

    > Chodzi o to, że ułatwienia w zdobyciu pozwolenia na broń zwiększają
    > dostępność do broni w ogóle. Więcej pozwoleń, to więcej dostępnej broni
    > w obiegu.

    OK! To dość oczywista konstatacja.

    > Ktoś, kto ma zamiar popełnić przestępstwo, nie będzie sobie zawracał
    > głowy koniecznością załatwiania broni na czarnym rynku, tylko sobie
    > weźmie broń legalną, bo łatwo dostępną. Przecież nikt normalny tu nie
    > twierdzi, że przestępca wystąpi o pozwolenie i weźmie swoją. Ukradnie
    > sąsiadowi, gdy co drugi sąsiad będzie miła broń w domu.

    Z tym też jestem skłonny się zgodzić, choć obecnie sporo tej broni jest,
    a włamań w celu jej zdobycia niezbyt wiele. O ile się zorientowałem, to
    przestępcy sie zorientowali, ze ludzie z bronią chowają cenne
    przedmioty. Znam przykład, gdzie skradziono kasę pancerną z bronią,
    rozpruty i ... pozostawiono broń. Nielegalna broń

    > I wtedy każdy żul będzie mógł robić napady na kioski nie z łomem, a z
    > bronią. Jak już musi napadać na te kioski, to chyba lepiej z łomem niż z
    > pistoletem, bo prawdopodobieństwo zastrzelenia kogoś z łomu jest
    > zdecydowanie mniejsze, niż z broni palnej.

    Żule już dawno napadów nie robią. Ludzie kartami płacą, więc po takim
    napadzie masz kilka stówek. Łatwiej wyłudzić kredyt na kilkanaście czy
    kilkadziesiąt tysięcy, a jeśli nawet Cie złapią, to szanse na powazny
    wyrok są niezbyt wielkie.

    > I już więcej nie pieprz bzdur o siekierach, czy że łomem też może zabić.
    > Pewnie, że może. Ale zawsze jest szansa, że pani z kiosku przed łomem
    > ręką się zasłoni i co najwyżej będzie miała złamaną rękę. A nie
    > spotkałem jeszcze ani razu kuloodpornej pani kioskarki.

    A ile postrzelanych widziałeś?

    > I przecież już ci tłumaczyliśmy, że to, że możesz kogoś przejechać
    > samochodem, to nie jest argument za tym, żeby ułatwiać dostępność do
    > broni palnej. To, że można zabić człowieka na milion sposobów, choćby
    > gołymi rękami, nijak ma się do ułatwiania dostępu do broni palnej.
    > Jedno z drugim nie ma kompletnie związku i widzę, że nadal do ciebie to
    > nie dociera.

    N a razie, to Ty próbujesz forsować taki pogląd. Z tym tłumaczeniem bym
    nie "szarżował".