    From: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przejazd dla rowerów
    Date: Thu, 2 Jan 2020 09:38:26 +0100
    <5...@g...com>
    <qug04j$rtm$2@dont-email.me> <5e0b8b46$0$501$65785112@news.neostrada.pl>

    > Aaaa! To o to Ci chodzi :-) No ale w tym konkretnym wypadku jest
    > likwidacja tego przejazdu i rowerzyści będą sobie spacerkiem przez
    > przejście szli. Ale idąc Twoim tokiem rozumowania, to na światłach też
    > powinni czerwonych jeździć, bo mają pierwszeństwo.

    Na początku myślałem podobnie, ale po zastanowieniu się przyznaję rację
    Jackowi. Przecież jak jest czerwone światło, to gdzie indziej jest
    zielone (a przynajmniej powinno być, bo wysyp inteligentnych inaczej
    sygnalizacji podpowiada, że z tym może być różnie, no ale przynajmniej
    tak powinno być) - ruch jest kierowany. Tu mamy sytuację przejazdu i
    ulicy, jakim znakiem chcesz nadać pierwszeństwo pojazdom na ulicy, jeśli
    masz przejazd specjalnie uprzywilejowany. Dlatego jestem zwolennikiem
    wydzielanych pasów na jezdni dla rowerów, bo to o wiele mniej komplikuje
    takie przypadki, na jezdni sprawa jest jasna, a tu mamy szczegolny
    przypadek, którego takie oznakowanie wprowadza więcej problemów niż
    rozwiązań.

    --
    http://kaczus.ppa.pl