  • Data: 2020-01-02 16:56:22
    Temat: Re: Przejazd dla rowerów
    Od: u2 <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Unormowania dla rowerzystów - w mojej ocenie - akurat nie są zbyt
    > szczęśliwe. Po za tym rowerzyści niestety - jako grupa społeczna -
    > bardzo roszczeniowa. Wydzielenie ruchu rowerzystów byłoby najlepszym
    > rozwiązaniem, ale nie zawsze jest to technicznie możliwe.

    wszystkiemu winni celebryci i cykliści ?

    ja już parę lat temu wskazywałem, że PoRD należy oczyścić jak stajnię
    Augiasza, z PoRD wycięto odpowiedzialność cyklistów, ale to nie ich
    wina, tylko ustawodawców

    pisałem, że cykliści i piesi powinni być odpowiednio oznaczeni i
    ubezpieczeni zwłaszcza poza terenem zabudowanym

    to że piesi zwykle chodzą nie tą stroną co trzeba i nieoznakowani po
    zmroku, to każdy kierowca wie

    ale to samo dotyczy cyklistów, rzadko który jest widoczny i odpowiednio
    ubezpieczony ( kask, nakolanniki i nałokietniki), w dodatku PoRD nie
    nakłada na nich praktycznie żadnych obowiązków

    btw wydzielenie pasów dla cyklistów jest możliwe, n.p. na chodnikach, na
    chodnikach cykliści mają obowiązek przepuszczać pieszych