    From: "Tiger" <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <ejkcj7$edv$1@inews.gazeta.pl> <6...@4...net>
    <ejkdi4$qd7$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <1iuik4se6vj39.gl13i6rxu4t3$.dlg@40tude.net>
    <ejkfpn$r7f$1@inews.gazeta.pl>
    <e...@4...net>
    <ejkhsc$6g6$1@inews.gazeta.pl> <ejlaiq$h7d$1@inews.gazeta.pl>
    <ejldd0$p6r$1@atlantis.news.tpi.pl> <ejmlf1$lrt$1@inews.gazeta.pl>
    <ejn520$e75$1@inews.gazeta.pl> <ejn5t5$h6q$1@inews.gazeta.pl>
    <ejncgb$bfg$1@inews.gazeta.pl> <ejnd66$d2u$1@inews.gazeta.pl>
    <ejnfkf$g8$1@nemesis.news.tpi.pl> <ejngbt$pvn$1@inews.gazeta.pl>
    <f242f$455f83d6$3eb34be4$13921@news.chello.pl>
    <ejqffn$lgh$1@inews.gazeta.pl>
    <a2b56$4560c462$3eb34be4$25595@news.chello.pl>
    <ejro0d$2dd$1@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: Proszę o pomoc prawną dla samotnej matki
    Date: Mon, 20 Nov 2006 22:36:14 +0100

    > A, jeszcze jedno - proponowałeś zacząć weryfikację pogladów od siebie -
    > daj dobry przykład, załóż firmę i zatrudnij same samotne matki i
    > potencjalne matki - potem pogadamy o konkretach, dobra?

    Sam nie mam firmy, ale trzy przyklady podam.

    1) Firma z kapitalem zagranicznym, mala i o ograniczonym budzecie - na
    kilkuosobowy zespol zatrudnia srednio raz na dwa lata kobiete, ktora w
    rozmowie kwalifikacyjnej wyraza chec posiadania dzieci, albo zawarcie
    malzenstwa w ciagu najblizszego roku.
    2) Firma mojego znajomego, w ktorej pracuja 3 dziewczyny - wszystkie
    przeszly ciaze jako samotne matki, "wylowione z rynku" - u kazdej historia
    byla taka sama: pracodawca w momencie, gdy z rozmow towarzyskich dowiadywal
    sie o zblizajacym sie malzenstwie wywalal z pracy. Moj znajomy z rekrutacji
    lapal takie dziewczyny i wprost mowil im, ze u niego moga liczyc na normalne
    zycie, tylko oczekuje pelnej lojalnosci wzamian - po urlopach macierzynskim
    i wychowawczym. Najdluzej pracuje dziewczyna, ktora urodzila 7 lat temu.
    Takiej pracownicy zyczylbym kazdemu.
    3) Pewna znana, miedzynarodowa firma (jedna z najwiekszych), ktora ma w
    swoich zaleceniach dla rekrutacji i kadr, aby zadne uwarunkowania czy
    argumenty narodowosciowo - rasowe nie byly przeszkoda dla rekrutacji. O
    dziwo tez jakos sie nie przejechali.

    Kobieta - dzieciorob - legat, to jeden z mitow, ktory stworzyli
    pracodawcy-sk....syny. Dlaczego? Bo dla nich argument "oplaca sie" jest
    wazniejszy nawet od ludzkiego zdrowia i zycia. Mam nadzieje, ze tutaj
    przykladow nie musze podawac.

    Inna kwestia jest to, ze moim zdaniem panstwo (ZUS) powinno chronic
    najmniejszych przedsiebiorcow, ktorzy na taki wydatek po prostu nie moga
    sobie pozwolic. W koncu po to na ZUS sie placi, zeby oczekiwac wyplat w
    razie... A ZUS ssie, jak dorosla hiena. I nic im zrobic nie mozna, choc
    wiadomo, ze nie powinni.... I mam nadzieje, ze to zakonczy dyskusje.

    Zaznaczam, ze swojego stanowiska bronie, majac mocne podstawy z
    doswiadczenia. Nie znam ani jednego przypadku nieuczciwych kobiet, ktore
    zaszly w ciaze. Znam natomiast liczne przypadki naruszania praw kobiet w
    ciazy przez pracodawcow - od mobbingu przez nieludzkosc, cwaniactwo i
    lamanie prawa pracy po przypadek pobicia dziewczyny, gdy skurwiel-pracodawca
    dowiedzial sie, ze zaszla w ciaze. Pobil ja po brzuchu i w efekcie poronila.
    Niestety to bylo przed wprowadzeniem ochrony zycia poczetego do naszego
    prawa.

    Pozdrawiam,

    Andrzej